ando Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Det virker enkelt å bytte kompressoren til luftbelgene: Ta ut rele nr5 for kompressoren. 2 skruer med stjernetrekker - for å få av dekselet til kassen. 2 bolter som holder kassen til chassiset. Senke kassen for å ta av elektriske kontakter og diverse luftslanger. 3 bolter som fester kompressoren til kassen. Noen feil jeg kan gjøre? - også med tanke på at dette er urørte/originale deler fra 2000 - 355.000 km.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Glemme rustløserpåføring i dagene før demontering. Jo fler dager med påføring , jo mindre sjans for problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 3 timer siden, gautes skrev: Glemme rustløserpåføring i dagene før demontering. Jo fler dager med påføring , jo mindre sjans for problemer. Amen... Og ikke spar på remediene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2019 Da går jeg ut i natten med en WD40 i handa......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skårstein Skrevet 6. desember 2019 Del Skrevet 6. desember 2019 Korleis kobler ein av dei store luftslangane til inntak og utlufting? Har ein kompressor som berre går av og til og skal prøve ein eg har liggande. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skårstein Skrevet 7. desember 2019 Del Skrevet 7. desember 2019 På 6.12.2019 den 8.40, skårstein skrev: Korleis kobler ein av dei store luftslangane til inntak og utlufting? Har ein kompressor som berre går av og til og skal prøve ein eg har liggande. Fekk det til, men kompressor starta ikkje, hadde ledninger frå den gamle, og pumpa den opp ved hjelp av av ekstern straum. Er det høgde sensor feil? Eller er det meir avansert problematikk? Har bestilt nye belgar og sensorer. Men den gir signal til at ventilane skal åpne og kompressor skal starte. Skal prøve å køyre litt utan at kontakter til ventilane er kobla til. Så den ikkje slepper ut luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 8. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2019 Rele nr 5 og sikringer ok? Alle dører igjen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skårstein Skrevet 8. desember 2019 Del Skrevet 8. desember 2019 7 timer siden, ando skrev: Rele nr 5 og sikringer ok? Alle dører igjen!! Dei sikringer eg ha funne er ok, har bytta om relea så då skulle eg fått reaksjon. Tvangs køyrde kompressor og ventilane så eg fekk opp bakenden. Den held då på trykket heilt til eg dagen etter kobla på at kontaktene til ventilar. Då går det fem minutter så slepp den seg heilt ned. Kan det væra nivåsensorane? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 8. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2019 Har du prøvd å tvangskjøre kompressoren ved å kortslutte rele nr 5? Da får du kanskje svar på om ventiler og nivåsensorer jobber "på lag"? Sjekk at nivåsensorene sitter festet! Gummien i et av festene kan ryke (fordi det ruster i metallet under) - og da mister sensoren "formen" den skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.