Gå til innhold

Range Rover Classic AKA. «Lille Grå»


SiggenRRC

Anbefalte innlegg

Jeg er nok neppe alene om å mene dette, men jeg er meget imponert over pågangsmotet, fremdriften, kreativiteten og kunnskapen. Dette kombinert med jobb og familie, så kan jeg ikke skjønne annet enn at døgnet ditt har flere timer enn hos andre.

 

Du er meget flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

På 20.6.2020 den 20.40, rang skrev:

Jeg er nok neppe alene om å mene dette, men jeg er meget imponert over pågangsmotet, fremdriften, kreativiteten og kunnskapen. Dette kombinert med jobb og familie, så kan jeg ikke skjønne annet enn at døgnet ditt har flere timer enn hos andre.

 

Du er meget flink:)


Tusen takk for det @rang! Fine ord, og fe ordene gjør at jeg holder motet oppe hva gjelder byggingen. Finner også tid i døgnet, handler om prioriteringer. Nå er jeg i pappa-perm til November. Samboeren min er også hjemme samtidig, så vi «deler» dagen. Får litt tid da!

 

Tilbake til bilen, jeg har som noen av dere har lagt merke til ikke bukk til å heise. Bruker den lille Gråtassen til alt mulig rart. Den fikk her om dagen på seg noen planler så den kunne fungere som «truck». Dette funket knallbra, men den har ikke «tipp» funksjon på skuffa. Måtte derfor igjen være litt kreativ;

 

06804232-FBF2-422A-B09A-B5A047B6625D.jpeg

 

Brukte vinsjen på Discoen til å koble meg på skuffa. Satte en kjetting talje i mellom så jeg kunne justere «tipp»-funksjonen. Fikk etterhvert truffet ramma med karosseriet, og da handlet det kun om å jekke riktig. I går fikk jeg det på plass, og i dag klokken 08.14 er jeg ferdig med å bolte karosseriet på ramma;

 

31A0E60B-295C-4F7F-8937-6CC3FD101BA6.jpeg

 

Skulle kanskje tatt litt bilder underveis, men det glemte jeg helt i iveren jeg hadde etter å rydde opp på tunet. Tre dørsen tok plutselig halvannen plass... 

 

Nå mangler jeg kun å kjøpe inn indre hjulbue foran (begge sider), og testmontere alt sammen før jeg begynner på lakkjobben.

 

Har sett mange varianter av lakkbokser på tun rundt omkring, men jeg heller nok på å få fatt på en oppblåsbar sak fra fjerne østen. Den har både pumpe (elektrisk) og avtrekksvifte :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er noen HMS ansvarlige som hadde satt kaffen i vrangstrupen hadde de sett den anordningen :D Kreativt er vel ikke ord de setter pris på :D 

 

Blir spennende å se hvordan det går med lakkeringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...