hahaug Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 D2-en har fått en "bye".Har lyst sporadisk M+S.Plutselig en dag vil den ikke reagere når jeg skal starte bilen.Skifter zyx -bryteren,men ingen bedring.Gear-posisjonene viser ikke alle ganger jeg skifter på gearvelger.Noen som har hatt det samme?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 Bilen må "oppfatte" at den står i Park for å starte, så det er viktig at posisjonene på Girspaken blir korrekt videreført. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2019 Ja,det er justert,utprøvd ved at jeg småjusterte,mens en vridde svitch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2019 Hva er den el-pluggen som står inn i gearkassen på siden ,venstre side? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2019 Har skifter xyz-bryter,sjekket kabler,men fremdeles ikke start på bilen.Gear-posisjonslys i dashen viser kun stabilt P-R-3-2-1.Får start på bilen ved å koble på startmotor.????Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Bruker du diagnose? Leser diagnosen at bilen står i park? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Se over sikringene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2019 Bruker diagnose,men har ikke funnet ut hvor det var jeg kunne lese det ennå.Sikringene i begge boksene er sjekket ,og ok.Er vel ikke flere sikringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Alarmen på min kutter startersignal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2019 Alarm /startsperre du mener?Startsperren slår seg av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jepp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Rekkefølgen på kontakter i kjeden for starter på D2 er: Tenningslås - hvit med rød stripe - denne gir + til startrele R102 i sikringsboksen. av en eller annen grunn hender det at denne bryteren bakpå tenningslåsen ryker. bcm startsperre - sort med orange stripe- denne gir jord til releet. Denne kan kuttes og jordes direkte for og forbikople startsperredelen for starteren. Det hender dett releet ryker i BCM, det er et lite signalrele som er loddet internt i den. startrele i sikringsboks R102 - brun med rød stripe gir pluss til starter fra batteri via startreleet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 På 4.10.2019 den 17.47, Brage skrev: Bilen må "oppfatte" at den står i Park for å starte, så det er viktig at posisjonene på Girspaken blir korrekt videreført. Nei. Discovery 2 kan startes i alle gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 44 minutter siden, suprlite skrev: Nei. Discovery 2 kan startes i alle gir. Med automat skal den kun starte i N eller P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Jeg kom borti låseknappen på fjernkontrollen mens jeg startet min D2 ett par ganger og da begynte den røde led lampen å blinke og motor gikk bare rundt på starteren men tente ikke.... måtte da åpne/lukke dør, låse, åpne igjen før startsperren skrudde seg av. Ellers var min erfaring som YMK at den måtte stå i Park eller N for å kunne startes. Vet ikke om det var til noe hjelp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Alle automatkasser skal stå i Park eller Nøytral for å starte, eller så må jo starteren dra med seg belastningen av drivlinjen. Det er en selvfølge at det er en av kriteriene ved start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Startsperren slo seg inn nylig da jeg tilfeldigvis hadde girspaken i R uten at jeg hadde lagt merke til det. Måtte sette i P, låse/låse opp, så gikk det fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 (endret) På 7.10.2019 den 0.14, YMK skrev: Med automat skal den kun starte i N eller P Min D2 2003 starter i alle gir. Har nettopp vært på telefonen med en annen D2 eier som har det likedan. Nå skal jeg ikke være for påståelig før jeg finner dokumentasjon, men jeg har lest at disco 2 td5 ikke skal trenge å stå i P/N for å starte. Ellers enig med Brage i at (vanligvis) skal såklart en automatkasse kun kunne startes i P/N.. PS: kanskje flere D2-eiere her på forumet kunne teste om de kan starte bilen i andre posisjoner enn P/N? Endret 12. oktober 2019 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 Min starter bare P og N Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Min også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Dobbelsjekket idag, min D2 starter kun i P og N Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 ...og min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyM Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Jeg har nå gjort dette 2 ganger på min, dvs. første gangen bare renset jeg kontaktene inni xyz bryteren. Men jeg måtte bruke diagnose-instrument (Nanocom ) for å slette feilkode før det virket igjen etter rens/bytte av bryter. Men, selv om du ser M+S lyse opp i dashbordet, så er det ikke sikkert du har fått en 'hard' feilkode som må slettes. Du bør uansett se etter om det ligger en feilkode i girkasse-avsnittet. Endret 29. oktober 2019 av RoyM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Min kunne også bare starte i Park eller Neutral når jeg hadde automatgir. Men det er en (to?) egne/egen ledninger som kan kobles sammen i kabelmatta for å la den starte. Signalet kommer fra XYZ(W)-bryteren, men det er som sagt egne bryter(e) der, og ikke de samme som forteller hvilket gir den står i. Er det kortslutting mellom de 2 lederne så vil du alltid kunne starte bilen. Er det brudd, vil du aldri kunne starte den med nøkkelen. (Tror det er den veien, mulig det var motsatt). Det gjelder uansett om displayet og lysdiodene ved girspaken viser rett gir. Mulig det står noe om fargen på lederne i tråden til Rypeveiens D2 (Toern/Humla - husker ikke om den har navn her i signaturen min). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.