Gå til innhold

Trenger kompressor til D2 2000, men vil tvinge den gamle til å gå


ando

Anbefalte innlegg

Kompressoren min er utslitt og bruker lang tid på å forsøke å pumpe opp luftbelgene.

Fordi kompressoren bruker lang tid så stopper den å pumpe - for ikke å slite seg ut....det er visst noe innebygd og automatisk stopp...

Jeg prøver nå å få tak i en pumpe - brukt eller ny - i sykkelavstand fra Grefsen i Oslo, men i mellomtiden så lurer jeg på:

Er det mulig å presse/tvinge kompressoren til å gå så lenge jeg vil? 

Jeg tenker på forslag som å sette strøm direkte på kompressoren - eller å manipulere releet i motorrommet eller liknende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ando skrev:

Er det mulig å presse/tvinge kompressoren til å gå så lenge jeg vil? 

Jeg tenker på forslag som å sette strøm direkte på kompressoren - eller å manipulere releet i motorrommet eller liknende.....

Hva tenker du å oppnår med det?

Kompressoren er utslitt og klarer ikke å bygge opp nok trykk, ferdig, ingen diskusjon.

Så uansett om du lar den svive i 2 timer oppnår den ikke nødvendig trykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, qcnr skrev:

Hva tenker du å oppnår med det?

Kompressoren er utslitt og klarer ikke å bygge opp nok trykk, ferdig, ingen diskusjon.

Så uansett om du lar den svive i 2 timer oppnår den ikke nødvendig trykk...

Joda, var innom et verksted som tvang kompressoren til å gå i 5 til 15 minutter - og det løftet bilen til normalnivå.

Men jeg kan ikke dra til verksted hver dag for å pumpe opp - til jeg har skaffet annen kompressor - så derfor lurte jeg på om jeg kunne tvinge kompressoren selv - på en annen måte....

2 timer siden, GuttormG skrev:

Finnes repsett for kompressoren.

Noe som overhodet ikke er svar på det du spør om, men hei-dette er internett..

Ja, det er interessant!! Får sjekke rundt på mandag - om jeg finner ut hvor dette selges.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag setter jeg på nye luftbelger - og så vurderer jeg litt (siden man kan kjøre lenge uten kompressor...) for å finne ut om jeg skal ta rep set - eller sette inn billig ny ( eller original ny) selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to valg .

Ordentlig fix (driftsikkert)eller delvis renovering med jevne mellomrom(streiker når du minst ønsker det).

All den tid ên sliten del dreper den andre , ofte nye, er det ikke tvil i min sjel hva jeg velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ando skrev:

sette inn spiralfjærer bak - istedenfor å sette inn ny kompressor (og nye belger) - er det en idé?

 

Det er jo en ide, men synes ikke den er spesielt god-_-:P.

Uansett en ny kompressor vil ha en levetid på opp mot 10 år i ett friskt system ( tett ), med normal service.

Så - så stor kostnad er det jo ikke akkurat på en slitedel, sammenlignet med til eks 1 sett med dekk som varer kanskje rundt 4 år...…..

Jeg ville vel kjøpt ny kompressor, hvis jeg var sikker på at det var det bilen trengte for å bli frisk. uten å nøle..

 

Mvh Brage 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å tvangskjøre kompressoren ved å kortslutte hullene til pinnene 87 og 30 på relee nr 5 under panseret......

Jeg kjørte kompressoren i 5 min - uten at overheat sensoren hindret.

Da fikk jeg nok luft i belgene til at jeg kunne kjøre ganske normalt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 15.59, ando skrev:

prøver nå å få tak i en pumpe - brukt eller ny

 

Ser du løste problemet ditt for en stakket stund, dog i tiden fra første post og frem til din kreative løsning i dag kunne du bestilt og mottatt levert på døren en ny Air compressor fra for eksempel denne leverandøren.... med god tids margin:https://www.lrdirect.com/RQG100041-Compressor-Air-Suspension-Ds2/?keep_https=yes 

 

Bare sånn hvis du blir lei av å kjøre med sagge stuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men kjøpte en brukt kompressor i dag - som jeg håper å få satt inn i morgen.....

I mellomtiden MÅTTE jeg prøve denne enkle metoden - og det fungerer - i mellomtiden.

Nå er kanskje denne kompressoren så mye slitt at det ikke lønner seg med et rep sett...? Den har nå gått i 355000 km... Men om noen har en på hylla (ellers bestiller jeg fra island4 4x4) vil jeg gjerne prøve meg! Trenger en luftbelg i morgen også - om noen har - i nærheten av Grefsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...