Gå til innhold

Erfaringer med denne hev/senk modulen, Disco 3


ChristianT

Anbefalte innlegg

Hei forum!

 

Noen som har erfaring med dette settet? Se bilde(r). Det er kjøpt fra Lrparts.dk (via verksted, som også monterte det)

Skiftet motor på min Discoovery 3, 2008 modell for ca 1,5 år siden, og spanderte derfor på meg dette kit`et da jeg synes synd på meg selv i den perioden :)

Har i etterkant hatt endel problemer med luftfjæringene. Begynte en liten stund i etterkant av motorskifte og installasjon av kit`et, og det kom feilmeldinger om suspention failure under kjøring som gjorde at bilen sank, samt at bilen sank ned om natten. kom stort sett opp igjen ved start av bilen, men noen ganger litt vrien..  Forsøkte først å skifte høydesensorer, kontakter, sjekket kompressor, belger osv osv etter anbefaling fra verksted i Skien hvor motor og settet ble installert. Ingenting fungerte, og hadde den til slutt inne hos Batterielektro i Arendal hvor jeg holder til, da de er meget flinke på elektronikk i tillegg.. De koblet ut dette hev/senk kit`et, og jeg hadde ikke noe problemer den neste uken (Før den nye motoren som da hadde gått 19.000km gikk til helvete (reima løsnet), og jeg holder nå om dagen på med nytt motorskifte (på garanti, takk og pris for det).  Må da ta en vurdering av hva jeg gjør med hev/senk kit`et.. Har ikke lyst til å montere det igjen da det skapte mye trøbbel sist, men har heller ikke lyst til å droppe det da det kostet meg rundt 10.000kr når jeg kjøpte det og fikk det installert.. Har selvsagt vært på tanken å sende det til LRparts for en sjekk, da det muligens er en feil på produktet..  Noen erfaringer her ute?  :) 

20191002_150216.jpg

20191002_150227.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke direkte erfaringer med dette kittet selv, men har "snuset" på dette kittet - og lignende produkter i marketdet en stund. Jeg har vanskeligheter med og se for meg at dette kittet har vært direkte årsåk til at bilen har lagt deg nedpå gjennom natten, men igjen, dersom du har byttet tankt, belger, alle 3 ventilgallerier +++ på bilen, så reduseres jo odsen for en lekasje ganske drastisk.... Legger bilen seg ned gjennom natten er jeg ganske bestemt på at det må være en lekkasje et sted. Forsøkte du i denne perioden når bilen trøblet og dette var installert å la bilen stå over natten uten batteri, og se om den sank da?

 

Dette kittet er vel strengt tatt et piggyback kitt som monteres inn i bilen, og "lurer" hjernen i bilen til og gjøre andre ting enn hva sensorene i systemet egentlig gir beskjed om - på samme måte som gamle powerbokser til diselmotorer strengt tatt kun lurte motorstyringen til og tro at motoren fikk mer luft en den faktisk gjorde, hvortil motorstyring da økte mengden disel - som igjen økte effekt....

 

Er det ikke noe mer tilhørende dette kittet en hva du har avbildet? En av mange årsaker til at jeg snuser på dette og  ligndende produkter er nettop muligheten for å eleminiere deler av bilens panikkvalg om noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Anitas montert, veldig bra, ikke fått brukt det så mye enda... 

Ser eg har en litt annen boks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, totveit skrev:

Har ikke direkte erfaringer med dette kittet selv, men har "snuset" på dette kittet - og lignende produkter i marketdet en stund. Jeg har vanskeligheter med og se for meg at dette kittet har vært direkte årsåk til at bilen har lagt deg nedpå gjennom natten, men igjen, dersom du har byttet tankt, belger, alle 3 ventilgallerier +++ på bilen, så reduseres jo odsen for en lekasje ganske drastisk.... Legger bilen seg ned gjennom natten er jeg ganske bestemt på at det må være en lekkasje et sted. Forsøkte du i denne perioden når bilen trøblet og dette var installert å la bilen stå over natten uten batteri, og se om den sank da?

 

Dette kittet er vel strengt tatt et piggyback kitt som monteres inn i bilen, og "lurer" hjernen i bilen til og gjøre andre ting enn hva sensorene i systemet egentlig gir beskjed om - på samme måte som gamle powerbokser til diselmotorer strengt tatt kun lurte motorstyringen til og tro at motoren fikk mer luft en den faktisk gjorde, hvortil motorstyring da økte mengden disel - som igjen økte effekt....

 

Er det ikke noe mer tilhørende dette kittet en hva du har avbildet? En av mange årsaker til at jeg snuser på dette og  ligndende produkter er nettop muligheten for å eleminiere deler av bilens panikkvalg om noe er galt.

 

 

Jeg tok ut sikringen til luftfjæring over natten, og da synker ikke bilen. Så her er jeg ganske sikker på det er noe elektronisk som kødder det til, og ikke lekkasje.

Jeg vet ikke hva mer som følger med kittet utenom kontrollpanel/bryter inni bilen. Har ikke installert dette selv, så har ingen idè om hva annet som evt. følger med.. Enig - Hadde vært allright om man kunne plugget ut kittet dersom det f. eksempel begynner å kødde på langtur, og det er det som forårsaker trøbbel.. Problemet er vel at man må utføre diagnose/justeringer på kompressor/luftfjæring igjen om man kobler noe ut (?). Men jeg tenker vel at dette kittet koster såpass mye, at det ikke bør være mye trøbbel med det. Usikker på om det er det som forårsaker mine problemer, men det kan tyde på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...