Gå til innhold

D4 vindusviskere går hele tiden


cesandberg

Anbefalte innlegg

Idag så satt jeg 2015 mod D4 i park (mener/trodde jeg på), steget ut av bilen, og så rygger den, hiver meg inn og bremser,  men før den stopper helt, så tar den åpne førerdøren tak i en påle og blir litt vrengt forover så hengslene og døra blir litt ujustert, dørbladet foran tar i frontskjermen når døren lukkes opp.

 

Etter dette skjedde så vil ikke vindusviskerne foran slutte å gå ( de var ikke i bruk i forkant ). Kan være jeg har kommet borti viskerhendelen i kaoset med å få bremset bilen. 

 

Prøver å justere alt på hendelen. slår av og på tenning flere ganger, kobler fra batteriet i 3-4 min uten at det hjelper.

 

Den visker konstant, men noen få ganger så går den på intervall.

 

Noen gode tips ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Update: Nye hengsler er montert og justert inn.

 

Har kjøpt GAP IIdtool BT, sjekket alle feilkoder, slettet det som var der, men fremdeles så går frontviskerne hele tiden, noen få ganger går de i intervall , men stort sett så er det vanlig gange.

 

Betjening av viskerhendelen gir ikke noe endring på frontviskerne, de går uansett, men betjening av bakre visker og spyling fungerer som før.

 

Jeg har en teori om at bryteren kan ha fått knekt en mekanisk overføringstapp fra hendelen, og har da bestillt ny wiper switch fra rimmerbros.com.

 

Er det noe noen som har plukket fra hverandre dette før, som vet litt om fornuftig fremgangsmåte etc?

 

Er vel fare for at ratt og airbag må løsnes her, eller ? Det skal ved da være tilstrekkelig å koble fra batteriet og la systemet være strømløst i 15-20 min før en prøver seg ?

 

Alle tips mottas med takk  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag og ratt må av. Mener armen(e) var festet med en enkel skrue som du kommer til med rattet av. Google litt så finner du oppskriften, samme som på D3. Var ikke vanskelig i det hele tatt. Må ha et verktøy med en krok for å få nappet av festene til airbag, men det kan også lages, har sett målene på den på nett det også. Jeg kjøpte for noen få kroner på fleabay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig update her:

Etter å ha bestillt deler fra rimmerbros så har jeg styrt med å få løs air bag et par dager, er ikke lett å få den hjemmelagede uttrekkerstanga til å ta tak i riktig hendel inni der, men fikk det til etterhvert.

Fikk av air bag og løsnet rattet, viskerbryteren henger i bare 2stk små skruer, enkelt å bytte ut bryteren, og med det så var full auto vindusviskerproblematikken over .

 

Når jeg rister på den gamle bryteren så er det en liten løs plastdings inn i der, tydeligvis noe som har knekt. 

 

Fikk byttet den slitte startknappen i samme slengen.

 

Takk for gode tips.

 

20191028_192600.jpg

20191028_182748.jpg

20191028_183133.jpg

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...