Gå til innhold

Smeller i eksosen ved gasspådrag


joran

Anbefalte innlegg

Når man får smelling i eksosen ved gasspådrag.  Jeg tenker da at den får for mye bensin, har justert litt men ingen bedring, tar jeg feil? er det for lite den rett og slett får? 

Det kan jo være mange andre årsaker også, men alt av plugger, ledninger og lignende. er nytt, og tenningen er justert.

 

Motor : rover 3.5 V8 og stromberg forgassere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Land Rover for alle penga skrev:

Sein tenning 

Har ikke målt den etter at jeg fjerne plombering, på EU så var den litt høy,  men da gikk bilen dårligere, Jeg har ikke skilter på den ennå så noen ny måling har jeg ikke fått tatt ennå.

Det jeg har gjorte er

- fjerne plombering

- Justert forgasserne helt likt fant på nett utgangsstillingen på justeringskurene og har satt opp begge lik.

- Har lagt opp egne retur på drivstoffet

- nye ledninger og plugger samt coil

- Justert tenningen (litt på gefylen, så den kan sikkert finjusteres med fordel), har prøvd å justere litt frem og tilbake med merker ikke helt den store forskjellen.

 

Har prøvd å justere ned på justering skruen på forgasserne (mot klokken) for å gi magrere blanding, mulig den er for mager?, vipper jeg opp forgasserstemplet og slipper så høres den i utgangspunktet ok justert ut.  På tomgang helt fin, er når jeg kjører og gi gass at problemene viser seg.

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jaggu ordning på sakene!!! Har brukt tid på tenningen og den var raple gæli, som nevnt ovenfor sein tenning, fikk justert den, måtte deretter justere og synkronisere forgasserne på nytt og motoren fikk en mye jevnere gange. Eksos smell fortsatt, skrudde ut alle pluggene og pusset dem fri for sot. startet opp motoren og ingen smell, kun en flott v8 lyd.

 

Tror faktisk sot på pluggene var en god del av årsaken. skal nå få tatt en avgass måling å fin justere litt og tettet noen eksos lekkasjer. 

Takk for innspill og tips. Kjenner nå motor og bil rimelig inn og ut og kan forhåpentligvis bidra litt vist noen andre har et v8 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...