Gå til innhold

Skifte av fremre hjullager


Zarra

Anbefalte innlegg

imageproxy.php?img=&key=57ba99382533bc30Da har delene kommet for rep av lager, svivel og kryss, men et problem meldte seg fort. Mellom indre og ytre lager er det en distanse ring, denne har jeg ikke. Denne ringen kan ha en bredde på 14,9 til 15,5, men hvorfor den skal være der det skjønner jeg ikke når både indre og ytre lager går i mot en stopp. Kan den sløyfes? På tegningen har det nr 8

CC925D33-3B80-43D3-A355-85B288C437BE.png

Endret av Zarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre lagerskåler går IKKE mot stopp uten ringen.

Kast ringen og kjøp låseblikk og 2 muttere i stedet.

Da kan man justere lagerslakk.

Slik som på eldre LR. Seriebil,RRc, bla.

 

Søk på hjullager i LR-Wiki og du vil finne mer info.

Evt.kan du kontakte med på 9134883seks så kan jeg sende over bilder av det du trenger.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et komplett sett med distanseringer liggende - og skifter lagre/justerer "etter boken".  Når dette gjøres riktig så er det nok en bedre løsning enn "gamlemetoden". MEN - "gamlemetoden" fungerer og har fungert siden hjul med kulelagre begynte å rulle - og fungerer fortsatt like bra. I tillegg så er det enkelt å ta inn slakk. Eneste utfordring er at den som gjør jobben må ha følelse for hva som er "stramt nok" - et kulelager kan som kjent ødelegges(få redusert levetid) hvis det trekkes for hardt til en eneste gang.  Hvis du ikke har et sett med distanseringer liggende så bare bygg om ;-) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt, har jeg ikke rett når jeg sier at begge ytre lagerskåler presses inn til de er i butt/stopp i stubbakselen. Det er derfor jeg ikke helt forstår ringens betydning. Skal den ikke være mellom lagrene?

Kanskje jeg forstår, lagrene blir presset fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...