Zarra Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 (endret) Da har delene kommet for rep av lager, svivel og kryss, men et problem meldte seg fort. Mellom indre og ytre lager er det en distanse ring, denne har jeg ikke. Denne ringen kan ha en bredde på 14,9 til 15,5, men hvorfor den skal være der det skjønner jeg ikke når både indre og ytre lager går i mot en stopp. Kan den sløyfes? På tegningen har det nr 8 Endret 27. september 2019 av Zarra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 (endret) Indre lagerskåler går IKKE mot stopp uten ringen. Kast ringen og kjøp låseblikk og 2 muttere i stedet. Da kan man justere lagerslakk. Slik som på eldre LR. Seriebil,RRc, bla. Søk på hjullager i LR-Wiki og du vil finne mer info. Evt.kan du kontakte med på 9134883seks så kan jeg sende over bilder av det du trenger. Endret 27. september 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Jeg har ganske sikkert muttre og låseblikk liggende i Nittedal om det brenner på dass ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Jeg har et komplett sett med distanseringer liggende - og skifter lagre/justerer "etter boken". Når dette gjøres riktig så er det nok en bedre løsning enn "gamlemetoden". MEN - "gamlemetoden" fungerer og har fungert siden hjul med kulelagre begynte å rulle - og fungerer fortsatt like bra. I tillegg så er det enkelt å ta inn slakk. Eneste utfordring er at den som gjør jobben må ha følelse for hva som er "stramt nok" - et kulelager kan som kjent ødelegges(få redusert levetid) hvis det trekkes for hardt til en eneste gang. Hvis du ikke har et sett med distanseringer liggende så bare bygg om ;-) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Denne "nye" løsningen gir redusert montasjetid og "idiotsikring" ved samlebåndet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarra Skrevet 27. september 2019 Forfatter Del Skrevet 27. september 2019 Jeg skjønner ikke helt, har jeg ikke rett når jeg sier at begge ytre lagerskåler presses inn til de er i butt/stopp i stubbakselen. Det er derfor jeg ikke helt forstår ringens betydning. Skal den ikke være mellom lagrene? Kanskje jeg forstår, lagrene blir presset fra hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 (endret) Bare innerste lager stopper mot akseltappen/spindelen. Det ytterste står mot strammemutter. Begge er koniske, snudd mot hverandre, og derfor kan de også strammes da de er koniske hver sin vei. Endret 27. september 2019 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarra Skrevet 27. september 2019 Forfatter Del Skrevet 27. september 2019 Takker til dere alle, ikke minst Gaute. Samtalen med han gav en presset stakkar troen på Defenderens evige liv. Da blir det blikk og to mutte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.