Gå til innhold

Disco Sport, 2 L eller 2,2 L?


ErikBR

Anbefalte innlegg

Hei folkens :mellow:

 

Har idag en RR Evoque 2,2l diesel 150hk. Vært veldig fornøyd med bilen. Ingen problemer sålangt, kjørt på 25000 siste 15 mnd. Lurer nå på å bytte i Disco Sport når plassen er bedre! 

 

Men.

 

Burde man gå for nye 2.0 diesel 150hk eller 2.2 diesel 150hk? Jeg tenker i hovedsak 2016 mod med 2.0 150hk. Lest endel både her og på engelskforum. Delte meninger og virker til at den nye motoren også skal være god og solid? Noen her som har erfaringer? Burde man evt chippe så man får 190hk og noe mer newton? Prøvde 240hk bensin i forrigårs. Gikk noe jævlig, men fortsatt litt dårlig bånndrag når motoren er såpass liten. Samt at forbruket vil bli ganske høyt om man liker å tråkke på litt :P

 

Takk for evt. svar!

Endret av ErikBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har en 2016 2.0 150 hk som har fungert knirkefritt.  Undersøkte litt før vi kjøpte og ryktene da sa at 2.0 hadde lavere forbruk og en stillere gange. Likte også følelsen av å gå for den nyeste motoren og ikke den som ble faset ut. Snuste på 180hk varianten, men utvalget var mindre så jeg gikk for en med det rette utstyret. Har selv valgt å ikke tune denne før garantien er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med min 2016, 2.0 150 hk. Snart passer 50 000 km uten tull. 

Forbruket er også veldig bra. Snitta på 0.55 l/mila på sommerferien i fjor opp og ned vestlandsfjell med fullpakka bil. Den daglige kjøringa ligger nok ca på 0,7. 

Ettersom du kjenner 2,2 literen i evoquen kan du jo lett sammenligne. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2,2 L i 190 hk versjon og med Adaptive Dynamics (litt annet 4wd-system enn Haldex og kjører på 2wd på generelt program men slår inn 4wd ved behov. Syns den er bra og drar bra. Fin lyd i gasspådraget, nesten litt som en bensinmotor. Litt hard gange og vibrasjoner på tomgang i kaldt vær. Bruker nok litt mer en Ingeniumen, men nede i 0,6 på langkjøring. 0,75 påhverdagskjøring. Kjørt omtrent 100k nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...