Gå til innhold

Røropplegg drivstoff - kan noen forklare meg?


joran

Anbefalte innlegg

Hvordan er rør systemet for drivstoff bygget opp på serie 3 xmil? hvordan fungerer retur ?, finner bare en slange inn på tanken (den på siden) Er noen slanger i kryss og tværs der tankevelgeren er men skjønner ikke helt opplegget

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen retur på bensinversjonen,nei.

Webasto er koblet via et T-stykke på rør mellom tankvelger og bensinpumpe.

Et par kabler ,ofte fulle av Tektyl, som sitter på tankvelger går til hver sin tank.

Siste kabelen går til tankmåler.

Det sitter tynne slanger på toppen av tankene , 1 hver frem til tankvelger , hvor det kun går 1 videre til pumpe og gorgasser.

Tykk slange fra h.siden på bakre tank er påfylling og medium slange er lufting.Er koblet sammen ved tanklokket.

Det er også en medium på toppen av tanken for lufting mellom tanktoppene.

Tykk slange på fremre tank er påfylling og medium er lufting.Går også sammen ved tanklokket.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke retur?? min serie 3 er ombygger til V8, og returen på den ser jeg er blendet, den tror jeg jeg må ha operativ igjen. Noen gode forslag på hvordan jeg legger den opp?  kan kanskje ta den inn på slangen fra tanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nevne at bilen er moddet. :rolleyes:

V-8 har retur til tank eller innpå rør et sted.

Spørsmålet er hvordan det er løst på akkurat din bil av modder.

Retur på to forskjellige tanker er litt jobb.

Sannsynligvis er kun en tank koblet til retur og forbruk.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgasser. Ser det er trykk i returslangen, faktisk så mye trykk at det har ødelagt slangen, fikk en heftig brist på slangen i går og det sprutet bensin ... ugunstig med varm motor 

2 minutter siden, gautes skrev:

Du må nevne at bilen er moddet. :rolleyes:

V-8 har retur til tank eller innpå rør et sted.

Spørsmålet er hvordan det er løst på akkurat din bil av modder.

Retur på to forskjellige tanker er litt jobb.

Sannsynligvis er kun en tank koblet til retur og forbruk.

 

 

Er ikke retur, og ser at det er et problem. Kun tanken under passasjersete som er i bruk, og der sånn jeg ser set kun en slange ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti et par åtterbygg med damplås i bensintilførsel ved godt varm motor.

De har hatt til felles at retur var blendet.

Husker jeg ikke helt feil var retur på 3,5 et T-stykke med innsnevret utgang mot returslangen.

Men det er mange år siden siste åtter var innom meg for pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tar jeg av slangen så ser det ut som en liten ventil , men på meg virker det som at ikke all bensin forbrennes og at det gir et høyt trykk i slangen som er blendet. Det kan kanskje også forklare problemet med at bilen går dårlig ved akselerasjon , virke som den får for mye bensin, og det får den sikkert når det ikke er retur på overflødig drivstoff?, hvordan bør jeg legge opp en eventuell retur? Lage ny kobling på tanken eller koble meg inn på slangen som er der med et T stykke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best til tank.

Annen løsning kan gi problemer med damplås og lufting ved tom tank.

Bruk et sugerør fra annen tank , kapp av mesteparten av røret,skru ut tankmåler og bor de hull som skal til nær tankmåler .

Da kan du få på mutter og skive fra undersiden og evt holde en magnet eller fille og ta opp borsponene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bensintrykkregulator mellom bensinpumpe og forgasser, kan den være av typen som reduserer trykket ved hjelp av retur til tank.

Såvidt jeg kan skjønne, kan returen like gjerne gå til slangen mellom tank og pumpe. Litt lettere å sette inn en forgrening før pumpen enn å dra en slange til tanken.

Endret av K.B. Esser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "nye" bensintypen på markedet har lavere kokepunkt enn den gamle.

Retur til tank kjøler ned drivstoffet bedre enn et T-stykke på slangen.

Men ikke dermed sagt at det blir et problem på din bil.

Min fikk startvansk med godt varm motor pga damplås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...