joran Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 (endret) Hvordan er rør systemet for drivstoff bygget opp på serie 3 xmil? hvordan fungerer retur ?, finner bare en slange inn på tanken (den på siden) Er noen slanger i kryss og tværs der tankevelgeren er men skjønner ikke helt opplegget Endret 22. september 2019 av joran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Det er vel ikke returslange på bensin 109? de ekstra rundt tankvelgeren er sikkert webastoslangene du ser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 (endret) Ingen retur på bensinversjonen,nei. Webasto er koblet via et T-stykke på rør mellom tankvelger og bensinpumpe. Et par kabler ,ofte fulle av Tektyl, som sitter på tankvelger går til hver sin tank. Siste kabelen går til tankmåler. Det sitter tynne slanger på toppen av tankene , 1 hver frem til tankvelger , hvor det kun går 1 videre til pumpe og gorgasser. Tykk slange fra h.siden på bakre tank er påfylling og medium slange er lufting.Er koblet sammen ved tanklokket. Det er også en medium på toppen av tanken for lufting mellom tanktoppene. Tykk slange på fremre tank er påfylling og medium er lufting.Går også sammen ved tanklokket. Endret 22. september 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 22. september 2019 Forfatter Del Skrevet 22. september 2019 Er det ikke retur?? min serie 3 er ombygger til V8, og returen på den ser jeg er blendet, den tror jeg jeg må ha operativ igjen. Noen gode forslag på hvordan jeg legger den opp? kan kanskje ta den inn på slangen fra tanken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 V8 forgasser eller efi? forgasser trenger ikke retur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 (endret) Du må nevne at bilen er moddet. V-8 har retur til tank eller innpå rør et sted. Spørsmålet er hvordan det er løst på akkurat din bil av modder. Retur på to forskjellige tanker er litt jobb. Sannsynligvis er kun en tank koblet til retur og forbruk. Endret 22. september 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 22. september 2019 Forfatter Del Skrevet 22. september 2019 Forgasser. Ser det er trykk i returslangen, faktisk så mye trykk at det har ødelagt slangen, fikk en heftig brist på slangen i går og det sprutet bensin ... ugunstig med varm motor 2 minutter siden, gautes skrev: Du må nevne at bilen er moddet. V-8 har retur til tank eller innpå rør et sted. Spørsmålet er hvordan det er løst på akkurat din bil av modder. Retur på to forskjellige tanker er litt jobb. Sannsynligvis er kun en tank koblet til retur og forbruk. Er ikke retur, og ser at det er et problem. Kun tanken under passasjersete som er i bruk, og der sånn jeg ser set kun en slange ut av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Jeg har vært borti et par åtterbygg med damplås i bensintilførsel ved godt varm motor. De har hatt til felles at retur var blendet. Husker jeg ikke helt feil var retur på 3,5 et T-stykke med innsnevret utgang mot returslangen. Men det er mange år siden siste åtter var innom meg for pleie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 22. september 2019 Forfatter Del Skrevet 22. september 2019 Ja tar jeg av slangen så ser det ut som en liten ventil , men på meg virker det som at ikke all bensin forbrennes og at det gir et høyt trykk i slangen som er blendet. Det kan kanskje også forklare problemet med at bilen går dårlig ved akselerasjon , virke som den får for mye bensin, og det får den sikkert når det ikke er retur på overflødig drivstoff?, hvordan bør jeg legge opp en eventuell retur? Lage ny kobling på tanken eller koble meg inn på slangen som er der med et T stykke ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 hvis du bare bruker den ene tanken er det vel like greit å legge rett bak til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 22. september 2019 Forfatter Del Skrevet 22. september 2019 Ja men må jeg legge opp en ny kobling til tanken eller kan jeg koble meg inn på slangen som går til forgasseren før pumpen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Best til tank. Annen løsning kan gi problemer med damplås og lufting ved tom tank. Bruk et sugerør fra annen tank , kapp av mesteparten av røret,skru ut tankmåler og bor de hull som skal til nær tankmåler . Da kan du få på mutter og skive fra undersiden og evt holde en magnet eller fille og ta opp borsponene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 23. september 2019 Forfatter Del Skrevet 23. september 2019 Takk for dialogen :-) blir noe en ny nippel på tanken som blir beste løsning for montering av retur'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Esser Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 (endret) Hvis du har bensintrykkregulator mellom bensinpumpe og forgasser, kan den være av typen som reduserer trykket ved hjelp av retur til tank. Såvidt jeg kan skjønne, kan returen like gjerne gå til slangen mellom tank og pumpe. Litt lettere å sette inn en forgrening før pumpen enn å dra en slange til tanken. Endret 23. september 2019 av K.B. Esser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Den "nye" bensintypen på markedet har lavere kokepunkt enn den gamle. Retur til tank kjøler ned drivstoffet bedre enn et T-stykke på slangen. Men ikke dermed sagt at det blir et problem på din bil. Min fikk startvansk med godt varm motor pga damplås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.