Nilsern Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Fett eller olje på svivel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Morsom den løsningen der. På seriebilene er det GL1,2,3 eller 4 80-90 som var anbefalt på alt bortsett fra motorolje. GL4 , mineralsk er det letteste å få tak i nå. GL5 anbefales ikke pga korrosiv mot enkelte deler i gamle biler. Men har man lekkasjer på pokalene pga dårlige simringer,pokaler,mm. ble fett ofte tilsatt i større eller mindre mengder for å tette bedre. Ulempen er at øvre og nedre pivot-pin / opphengskuler får dårlige smøring og vil gi slakk i forstilling over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilsern Skrevet 21. september 2019 Forfatter Del Skrevet 21. september 2019 Phu da var det OK at jeg lurte. Var litt rådvill der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntsenXpress Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Sender inn et lite spørsmål på tampen her, sikkert et dumt et. Hvordan fyller man på olje her? Har ikke/ finner ikke den nippelen som Nilsern har her.. noen som har en kjapp løsning for å sjekke om det er riktig motstand når en dreier på svivel. ser noen bruker en slik bagasjevekt å drar. Skal den lett svinges på? Venstre siden min er veldig mye "treigere" en på høyre side. (Usikker på hva alle delene heter da bibelen er på engelsk) tips og triks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Smørenippelen på bildet over er hjemmemekk. Kingbolten har plaskesmøring fra pokalen. Olje etterfylles gjennom påfyllingspluggen, omtrent midt på knokkelhuset. GL4 girolje. Fyll til det renner over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Er i garasjen Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Vekta skal vise mellom 3,6 - 4,5 kg. Justeres med shim på topp swivel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Husk å skru av endeledd først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntsenXpress Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Takk for svar! Endte opp med at jeg demonterte hele huset. Selve svivelen ser bra ut, men det lekker olje ut fra svivelen helt i bunn. Så må bytte ut den pakningen som sitter der. Holder det med bare denne her da mon tro: https://www.paddockspares.com/rtc3528-swivel-housing-oil-seal.html Eller er det like så greit å gå for en full overhaling med: https://www.paddockspares.com/da3169p-swivel-housing-kit-no-ball-early-type-with-steering-arm-on-the-top-to-mid-1960s.html Noen tanker fra folket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Er hele pokalen glatt som en barnerumpe og pivot-pins kan shimses opp til å bli uten slakk holder det med kun simring. Hvis du bytter alle slitedelene nå vil du sannsynligvis slippe demontering igjen i din/bilens levetid forutsatt vedlikehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntsenXpress Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Etter å fundert litt over det, så kjøpte jeg bare nye pakninger og simring. Pokalen var så fin at jeg kun servert kongen vin med den, ellers egentlig ingenting slakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Da ble det mer pæng til fuel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.