Gå til innhold

fremre mellomaksel


olehenrikfjeld

Anbefalte innlegg

Det kom en ekkel skrikelyd ved gasspådrag, og så forsvant den igjen. Nå rister bilen ved gasspådrag i noen hastigheter.

 

Når jeg kikker på fremfre mellomaksel, ser jeg at noe har skjedd i det ene krysset. Tipper det hjelper å bytte det.

 

Men det tar jo tid å skaffe deler, og i mellomtiden... jeg antar at jeg kan skru av mellomakselen, og at bilen vil gå greit på bakhjulstrekk, men hvor bra er det å kjøre sånn? Noe spesielt jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelingskasse i Diff Lock så er du "good to go", etter demontering av mellomaksel.

 

Største faren er at du glemmer å ta fordelingskassen ut av Diff Lock, når du har montert mellomakselen på igjen og så freser ut på asfalten.

 

En voksen kommer nok med bedre og mer utfyllende svar etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt 50-60 mil uten fremre mellomaksel og det fungerer helt fint. Det tok meg vel 30 minutter å plukke den av (halvparten på EN gjenstridig mutter).

 

Positivt: vibrasjoner er borte og det er noe mindre støy.

Negativt: bakhjulstrekk og bittelitt tyngre på rattet ut av svinger.

 

Enig, Gaute. Jeg hører en del klikkelyder, og de kommer nok fra en like slitt bakre mellomaksel, tenker jeg...

 

Så nå gjenstår bare dørstokkmila ned til Biltema for å få fremre mellomaksel i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, gautes skrev:

Og skulle olehenrikfjeld være i tvil er stikkaksel og drivaksel det samme.

Ditto med flens og medbringer.

Ja burde vel jeg også tenkt :-) før posting av kommentar og dertil forvirring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...