Gå til innhold

Webasto


Zarra

Anbefalte innlegg

Få sjekket Webastoen med diagnose før du bestiller ny pumpe.

Dersom den har gått i lock mode vil den ikke pumpe frem diesel.

Kan skje dersom den har forsøkt å starte 3-4 ganger uten å få flamme (sotet brennkammer?)

eller om du  har hatt lite diesel på tanken.

Sletting av feilkoden kan sette Webastoen i funksjon igjen.

 

Webasto sitt eget diagnoseprogram må brukes på de fleste Td5 utgavene.

Tror "Puma" utgaven kan leses av med Nanocom/ Hawkeye eller lignende.

Ett bilverksted i nærheten skal kunne kjøre diagnose og det trenger ikke bli så avskrekkende dyrt.

Om bilverkstedet er sertifisert Webasto forhandler kan du få all den hjelp du trenger der.

 

Betal gjerne lokalt verksted litt ekstra, så har du dem der neste gang du får behov for hjelp.

@HeX har kommet med ett godt alternativt shoppested for deler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zarra skrev:

Vanligvis når webastoen blir aktivert kan man høre tikkingen fra sirkulasjonspumper som ligger ved dieseltanken. Den er nå død kommer ikke diesel fram til webastoen. Noen som kan gi noen tips om tiltak event. hvor man får tak i ny pumpe.

 

Jeg har en ny ubrukt pumpe om du finner ut at du trenger. Koster mer enn kina-kopien, men mindre enn i butikken! 

Første bud er som nevnt over å resette. Har også en komplett Webasto med "hjernesvikt" - men alt annet virker om det er noe annet feil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termotop C  (ettermontert) er lett tilgjengelig...Ikke nødvendig med resetting via sikringer. Bare napp ut strømkontakten på toppen av webastoen og sett den inn igjen..da skal den resette seg. Det har jeg blitt fortalt av en voksen. :rolleyes: Det virket i hvertfall på min!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...