Gå til innhold

93´RRC Vogue SE, Beluga Black


telindnor

Anbefalte innlegg

I dag var det ikke veldig mange timene som var tørre nok til utejobbing kan man si. Tror det har vært i kategorien "maijnskitens møkkavær"! 

Men...da ble det tid til å endelig få "oppgradert" sveiseapparatet til "sveis 2.0" i garasjen. Nå med gass altså. Massevis av gass og massevis av tråd, nå er det bare å gønne på med sveiseprosjekter. 

Kort økt, men fikk kappet, kuttet og sveist litt. Vet ikke om jeg ble noe bedre sveiser om apparatet ble oppgradert akkurat...

 

 

20190928_192111.jpg

20190928_143528.jpg

20190928_192115.jpg

20190928_170739.jpg

20190928_170742.jpg

20190928_155806.jpg

20190928_170733.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da var alt som kan sveises og fikses ovenfra, ferdig på førersiden. Fornøyd med resultatet. Deilig å sveise med gass..

Malt med Biltemas rustprimer, og mengder av sau før montering..

Men fytti...det er utrolig masse ledninger og releer på denne bilen. Uansett hva og hvor jeg demonterer, så finnes det en klynge med releer bak..

 

20190929_163340.jpg

 

20190929_163346.jpg

 

20190929_163355.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy!

Det er et par røde lamper jeg ikke har kontroll på. Har p.t ikke instruksjonsbok til denne.

Den nede til høyre som blinker og den nederste av de andre, hva prøver de å fortelle meg? Tipper lite kjølevæske, hvilket det ikke er...samt noe girkasse ish?

 

 

 

20191003_174526.jpg

 

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, det der var godlyd! :) lamper? Nei, det har jeg ikke i min bil, så ikke peiling på slikt. :P men under klatring i bratte fjell i eikesdalen fikk jeg for første gang frem den grønne(?) bensinlampa. Kom under tung gasspedal gjennom krappe svinger på smale veier for å holde giret gjennom vaskebrettene. Tok det som et tegn at NÅ går det mye bensin. :D Skjedde under alle disse bakkene på turen. Aldri lyst de siste 7 årene og har ikke lyst siden. Jaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Vet ikke om dét betyr Sondre at jeg må kjøre Freelander akkurat :)

 

Nå er den kjørbar, og DET er en milepæl.  Og i dette øyeblikk er vi i alle fall under tak, om ikke med god plass og temp...så i alle fall ute av regn og vind. Deilig !!

 

20191004_115712.jpg

 

20191004_120226.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld sto gulv og vegg i fotbrønnen for tur. Sveiset inn ny plate på utsiden av de eksisterende, men innenfra altså. Ingen kommer til å se disse. 

Og, bare så det er sagt, sveise med gass er enklere og gir bedre resultat, i alle fall for meg. Mye mindre sliping med vinkelsliper etter sveising blir det og. 

 

PSX_20191009_222256.jpg

 

PSX_20191009_222317.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg kanal og gulv på høyre siden er ferdig sveist. 

Et par tips fra en som ikke kan, men dog...

Den store magneten er genial. Bruker den til å holde emner, men også til å koble jordingen til sveiseapparatet.

Punkter først her og der, og sveiser mer og mer helt sammen. 

På alt av struktur konstruksjoner, feller jeg inn emner, men på "pynt, som ikke blir synlig, legger jeg noen ganger nye plater utenpå..

 

20191010_171049.jpg

 

20191010_171039.jpg

 

20191010_175330.jpg

 

20191010_180755.jpg

 

20191010_182259.jpg

 

20191010_184028.jpg

 

20191010_185531.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig sveiset på passasjersiden. Siste økt...Måtte lappe litt på c stolpen også der. 

 

Startet og kjørte motoren varm, mens jeg testet litt på hva jeg har og ikke har av elektriske funksjoner. 

Mye surr på denne!

Blant annet kun en vindusvisker i bevegelse. Hvor sitter drev og motor. Må jeg ut med dæsjbord?

Motorene til setefunksjonene funker lite og ingenting. Hører det kikker i relee,  men motor går ikke. Hvordan fikse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske Lucas-skummelt nå asso. På fredag kjørte førersetet fremover som eneste fungerende bevegelse. Og så var det stopp på alt. Eller jeg kunne kjøre seteputen på passasjersetet.

Reiste til fjells på tur, og kom hjem til fullt fungerende fører sete. Alt funket...en stund, og så var det helt dødt igjen. 

Passasjersetet også helt dødt. 

Ja ja...Lucas, bare kom igjen. Jeg er klar for en kamp... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist et batteri i styreboksen, som må skiftes. I alle fall hvis du har sete med minne, slik at du kan lagre innstilling for sete og speil for 2 forskjellige førere.

 

Dessuten må girvelger stå i «P» elle»N» for å kunne justere setet.

 

Dårlig kontakt er også mulig. Har ikke skiftet batteri på min 1994-mod, men den ble mye bedre etter å ha behandlet bilen med lanolin.

 

ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...