Hafthor Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Hei. Er det noen her inne som har gått for denne løsningen på Discovery 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Tror jeg så en her inne som hadde gjort noe lignende. I hvert fall gjenget opp og satt på andre koblinger. Andre har hatt hellet med seg og fått byttet de originale pakningene (forutsetter at rørene fortsatt er greie og ikke rustet der de går inn pakningen. hvis man ikke skal ha nye rør samtidig da :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Problemet er ikke rørene men korrosjon i hullene i blokka. Er det høring der hjelper det ikke med nye og pakninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Tja, de fleste har vel fått lekkasje på rørene bak eller andre steder der de er utsatt for veisalt. Noen har til og med lappet med 10mm kobberrør og vanlig presskobling, men kommer selvfølgelig an på hvor på rørene det går hull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Kopperrør og 135 bar er dårlig kombinasjon. Om jeg skulle beholdt ace hadde jeg byttet til slanger med syrefast fittings hele veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Jepp, ikke ment som erstatning for original rør. De som har brukt det har vel gjort det på retur rørene hvor trykket er lavere og ikke som erstatning for hele røret (nye kommer vel delt i to i motsetning til de originale). Men å skjøte inn noe er vel ikke noe gunstig uansett hvor kort lengden er. ACE systemet fungerer veldig bra og det er sjelden problemer med det. Rust i rørene er vel det som oftest er problemet når bilene blir såpass gamle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Trykket er likt på retur her tror jeg siden det er dobbeltvirkende system. Om ikke ville returrør vært mye større i diameter for å frakte samme mengde olje pr min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Stusset litt på det jeg også men mente noen hadde nevnt det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 På en annen side, har noen brukt kobberrør og de fortsatt holder er jo det en bra test det. Jeg brukte hydraulikrør med skrukobling, 10mm om jeg husker rett, dengang jeg fikk lekkasje på rør. Kanskje ikke så dumt å ha en ferfig presset slange liggende i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg mistenker at det er endel ace-systemer som ikke virker... Gløde " oljerør" i kobber revner på 60bar. Vanlige rørleggerør lenge før det. Men om det virker-helt topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Virker de ikke krenger bilen som en båt, så det burde være lett å oppdage. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Om ventilene i blokka ikke jobber og systemet er fullt med olje virker det på samme måte som med vanlig stag (eller den moden med greasefyllte sylindere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg er fristet til å si at det da virker, for er ikke hovedoppgaven å slippe stabstag ved terrengkjøring slik at akslene beveger seg bedre? Med fri flyt i systemet? Og ved vanlig kjøring står det trykk slik at sylinderen ikke kan beveges? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Forsåvidt. Og dermed er ikke kopperrørbitene folk skjøter inn utsatt for det trykket ace kan gi. Jeg vet ace ikke virket på Svarte Helvete når jeg fikk den, ble en helt annen bil når ventiler og blokk kom i orden. Men fjernet det da rørene var råtne. Angrer ikke en millimeter på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Om man ikke skal kjøre værsting i skogen trenger man ikke aktive stabiliseringsstag. Det er ikke bedre enn stivt stabstag, bare like bra men bedre i terrenget. Blir ikke trykket likt? Jeg vil tro sentralen lukker flyten og låser sylinderen. Da er trykket gitt av sentrifulgalkraften krengingen gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 På 15.9.2019 den 15.06, lafterolf skrev: Virker de ikke krenger bilen som en båt, så det burde være lett å oppdage. Mitt system var ute av drift i ein periode, og eg kan ikkje hugse at eg kunne merke det på bilen. Den var rett nok brukt berre heilt sporadisk til enkle oppdrag, så det var kanskje ikkje den verste testen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Det er spiralfjører foran, så helt ille blir det ikke. Med luftbelger hele veien ville det vært værre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Mistenker mange kjører med ACE som ikke virker som tiltenkt. Disse aktive stabstagene er definitivt mest i bruk på asfaltert vei i god fart eller på grusvei, i skogen er er jo koblet bort. På våre D2 merker du godt når det ikke virker, spesielt med tung henger eller campingvogn bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 9 timer siden, lafterolf skrev: Det er spiralfjører foran, så helt ille blir det ikke. Med luftbelger hele veien ville det vært værre. Som sagt var det ikkje den mest ekstreme bruken. Kan hende eg hadde merka meir med hengar og full bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.