Gå til innhold

Tanker om ACE på Discovery 2.


Hafthor

Anbefalte innlegg

Tror jeg så en her inne som hadde gjort noe lignende. I hvert fall gjenget opp og satt på andre koblinger.

Andre har hatt hellet med seg og fått byttet de originale pakningene (forutsetter at rørene fortsatt er greie og ikke rustet der de går inn pakningen. hvis man ikke skal ha nye rør samtidig da :))

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de fleste har vel fått lekkasje på rørene bak eller andre steder der de er utsatt for veisalt.

 

Noen har til og med lappet med 10mm kobberrør og vanlig presskobling, men kommer selvfølgelig an på hvor på rørene det går hull.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ikke ment som erstatning for original rør. De som har brukt det har vel gjort det på retur rørene hvor trykket er lavere og ikke som erstatning for hele røret (nye kommer vel delt i to i motsetning til de originale). Men å skjøte inn noe er vel ikke noe gunstig uansett hvor kort lengden er.

 

ACE systemet fungerer veldig bra og det er sjelden problemer med det. Rust i rørene er vel det som oftest er problemet når bilene blir såpass gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt. Og dermed er ikke kopperrørbitene folk skjøter inn utsatt for det trykket ace kan gi.

Jeg vet ace ikke virket på Svarte Helvete når jeg fikk den, ble en helt annen bil når ventiler og blokk kom i orden. Men fjernet det da rørene var råtne. Angrer ikke en millimeter på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke skal kjøre værsting i skogen trenger man ikke aktive stabiliseringsstag. Det er ikke bedre enn stivt stabstag, bare like bra men bedre i terrenget.

 

Blir ikke trykket likt? Jeg vil tro sentralen lukker flyten og låser sylinderen. Da er trykket gitt av sentrifulgalkraften krengingen gir?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 15.06, lafterolf skrev:

Virker de ikke krenger bilen som en båt, så det burde være lett å oppdage.

 

Mitt system var ute av drift i ein periode, og eg kan ikkje hugse at eg kunne merke det på bilen. Den var rett nok brukt berre heilt sporadisk til enkle oppdrag, så det var kanskje ikkje den verste testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker mange kjører med ACE som ikke virker som tiltenkt. 

Disse aktive stabstagene er definitivt mest i bruk på asfaltert vei i god fart eller på grusvei, i skogen er er jo koblet bort. 

 

På våre  D2 merker du godt når det ikke virker, spesielt med tung henger eller campingvogn bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...