Gå til innhold

lekkasje


solbakk

Anbefalte innlegg

Har en lekkasje ett eller annet sted på høyre side foran. Tror ikke det er deksel til pollenfilter, da disse er tettet med "guffe". Lukter heller ikke kjølevæske, så er ganske sikker på at det er regnet som finner veien inn. Noen som har noen gode ideer på lekkasje-søking? Evt åpenbare steder jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og problemer med vann inn under tepper. Pollenfilter var vått selv om dekslene var tettet. Satte sort tape nederst på frontrute, mellom glass og list og da ble det tett. Sjekker Av og til at det er tørt under tepper etter kraftig regnvær ved å ta av list ved dørstokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på med vannslangen for å se hvor vannet kommer inn. Bilen har stått en stund, så det var lite trolig kondensvann fra AC.

 

Eneste stedet hvor det kom inn vann var i dørene. Renner igjennom døra og ut nede i kanalen. Noen som har vært borti dette? Skal ta av dørtrekk og se om jeg kan følge vannet der.

Virker også som om pakningen rundt døra suger til seg vann, og at det drypper/renner fra denne. Er det noe man kan sette inn denne med for å få den mer vann avvisende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet finner j»vei ned mellom vindu på passasjer og førerdør og lista som går i nedre kant mellom dør og vindu. Finner så veien igjennom et litt dårlig innertrekk til døra og inn i bilen i mellom dør og dørtrekket. 

Sjekket delebilen min, og vannet kom ikke igjennom på denne. Byttet så lista(ALR3146) fra delebil til godbilen og vannet fant lett veien igjennom. Ny list kommer fort på 2000kr pr stk. og er veldig usikker på om det faktisk vil hjelpe.

 

All gode forslag settes pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...