Gå til innhold

D3: body off, karosseri løft


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Noen tanker rundt kommende turbo bytte. 

 

Burde det ikke være mulig å løsne karosseri i front, demontere styre stag, etc. For så jekke det opp såpass mye. 

At tilkomst til turbo blir noe bedre.... 

 

Når løfte bukk mangler må det alternativ tenkning til ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt 4 jekker da.... 

 

Tenker det blir m tanken. blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasje jo. Men får ikke festet taljer i taket, og har ikke særlig løfte høyde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikkla litt med akkurat dette på min disco, Det jeg kom fram til er at mellomaxel bør fjernes, og eksos anlegget. de 3 boltene på turboen på min ville ikke slippe taket.

Jeg brukte luft verktøy og 2 forlengere. Har ikke demontert noe annet gikk rett på boltene på turbo, men det var ikke mulig å få det av.

Så ja, på min må jeg løfte av karosseriet for å komme til. Håper på å få gjort det nå i høst. Da tar jeg crossover pipe og bytter bolter på turbo. Må ha ny mellomaxel for foringa er ferdig (2.er feil på Eu). Luft tanken er rotten så den må byttes, prøver å skaffe en i rustfritt stål. Blir vel laga til av en kar i Larvik. Han skal hvist mekke en slik en til sin RRS.

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du kan bruke jekk på karosseriet, jekke opp litt og sette inn ei kile mellom ramme og karosseriet til du får nok løft til å tre inn noen  2"4" og og lage en løfte annordning på den måten med garasje jekk. kanskje.. Trenger en Petter smart til å fullføre denne løsningen.

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...