Jump to content
LRforum
DavidA

Sviktende luftkompressor på min P38

Recommended Posts

Hei

 

Det er vel et velkjent problem med kompressor og luftbelger på disse bilene, men jeg har klart meg i 8 år med min uten problemer. I det siste har imidlertid kompressoren begynt å fuske, dvs den slår seg på bare i ny og ne. Men nå den siste uka har den ikke villet starte i det hele tatt, så bilen står på laveste nivå. Før kunne det virke å åpne EAS-boksen og riste litt på ledninger, men det virker som alt er helt dødt nå. Kan det være bare dårlig kontakt noe sted, eller har kompressoren tatt kvelden? Er det en stor jobb å bytte kompressor?

 

mvh

David

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gjennomsnittlig levetid på kompressoren på disse gamle drogene er vel 2-3 år, så om du ikke har byttet på 8 år, ville jeg sporenstreks bestillt en ny.

Og jada, du KAN overhale den gamle, men kjøper du ny, så vet du at den virker. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor mye koster en ny kompressor? Og er det mye arbeid å bytte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

15-1800kr eks mva og frakt, du bytter den lett på ca 1 time om du aldri har gjort noe sånt før, 15 min om du som de fleste P38 eiere, er proff !

 

LR-Direct anbefaler jeg gjerne handle hos, med ekspressfrakt har du delene på trappa på 2-4 dager !
( vanlig frakt tar en uke +  noen ganger... )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei igjen. Da har jeg fått ny kompressor i hus fra LR-Direct, det funket meget bra forresten å bestille derfra. Jeg må innrømme at jeg ikke er av de som er blitt proff på skruing. Det fulgte med en kort arbeidsbeskrivelse i pakken. Det ser stort sett greit ut, men må man gjøre noe spesielt for å tømme systemet for luft (depressurise system)? Og er det viktig å forsegle luftrøret? Jeg mener, det er jo bare luft under trykk. Det er jo annet om man får luft i f.eks bremsesystemet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, bare plug and play på kompressor mener jeg. Det er kun de slangene som går til hver enkelt luftbelg samt tilførsel til tanken fra ventilblokka som er under trykk.

 

Martin 

Edited by MartinM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flott! Takk! Får håpe det er den gamle kompressoren som er død da, og at det ikke er noe mer innviklet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er ny luftkompressor montert og alt funker som det skal igjen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...