Gå til innhold

Sviktende luftkompressor på min P38


DavidA

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er vel et velkjent problem med kompressor og luftbelger på disse bilene, men jeg har klart meg i 8 år med min uten problemer. I det siste har imidlertid kompressoren begynt å fuske, dvs den slår seg på bare i ny og ne. Men nå den siste uka har den ikke villet starte i det hele tatt, så bilen står på laveste nivå. Før kunne det virke å åpne EAS-boksen og riste litt på ledninger, men det virker som alt er helt dødt nå. Kan det være bare dårlig kontakt noe sted, eller har kompressoren tatt kvelden? Er det en stor jobb å bytte kompressor?

 

mvh

David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-1800kr eks mva og frakt, du bytter den lett på ca 1 time om du aldri har gjort noe sånt før, 15 min om du som de fleste P38 eiere, er proff !

 

LR-Direct anbefaler jeg gjerne handle hos, med ekspressfrakt har du delene på trappa på 2-4 dager !
( vanlig frakt tar en uke +  noen ganger... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen. Da har jeg fått ny kompressor i hus fra LR-Direct, det funket meget bra forresten å bestille derfra. Jeg må innrømme at jeg ikke er av de som er blitt proff på skruing. Det fulgte med en kort arbeidsbeskrivelse i pakken. Det ser stort sett greit ut, men må man gjøre noe spesielt for å tømme systemet for luft (depressurise system)? Og er det viktig å forsegle luftrøret? Jeg mener, det er jo bare luft under trykk. Det er jo annet om man får luft i f.eks bremsesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...