Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Hei 2004 TD5 LR130 Jeg har skiftet ECU etter at den gamle ble fritert for over en uke siden. Ny ankom fra Uk i dag og den skulle være utstyrt med korrekte oversendte data hvilket ikke stemte. Før jeg begynte å korrigere Injektor-id'ene testet jeg injektorene med Nanocom Evolution. Alle injektorene respondere og bilen startet. Ser på nett at flere har hatt samme opplevelser, injektornummerene stemmer ikke men bilen går. Hva brukes da injektornummerene til ? Andre ting jeg bør passe på ? Har skiftet fra 2 til 3-veis accelerator. Endret 3. september 2019 av Dag Lislerud Midtfjeld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Den går ikke optimalt før riktig koder blir lagt inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 La inn riktige kode for ordens skyld. Påstanden til leverandøren (Cartech) var at dette kun var nødvendig for nye fin-tunede biler. Skulle hatt en oversikt over hva feil på nanocom betyr. Ser at det er skrevet opp og ned i mente om dette men dårlig med konkrete svar. Har nå følgende feilmeldinger : 8,4 Gearbox/ABS output over temperature 10,2 Fuel pump drive open load 10,3 Tachometer drive open load 10,6 Mil Lamp drive open load 10,7 Glowplug lamp drive open load 10,8 Glowplug Relay drive open load 14,7 Glowplug Lamp drive open load 14,8 Glowplug relay drive open load De fleste rådene på internasjonale LR-forum er vel kort og greit at man ikke skal bry seg stort. Open Load beskrives som at motstanden måles av ECU og ved avvik får man Open Load som feilmelding? Slike feil sies det kan forsvinne ved å ta kjerra på en godtur, koble vekk batteriet og holde polene mot hverandre (for å lade ut antar jeg) eller ganske enkelt la være å lese av feil hvis bilen går. Å finne oversikt over feilkode er lett men å finne mulige feilkilder for feilkodene er verre. Noen som har tips i så måte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Har du kjørt med bilen etter bytte av ECU? Om ikke ville jeg slettet feilkodene og lest av etter en kjøretur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Enig med Lafterolf - slett feilkoder og kjør en tur. Hvis du leser av cylinder balanse så vil du se at den blir bedre / jevnere når riktige data for hver injektor er lagt inn. Dette har med hvor mye diesel ulike injektorer gir .... nummeret gir denne informasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 Får ikke slettet feilkodene / de samme dukker opp på nytt. Nå fikk jeg en ny: 20,5 EGR Valve stuck Closed Jeg har fjernet/blindet EGR med et "Egr removal kit". Har denne feilen da noen praktisk betydning ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Det er derfor du får feilmelding. Det må du leve med, og den spiller ingen rolle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 21 timer siden, Dag Lislerud Midtfjeld skrev: Nå fikk jeg en ny: 20,5 EGR Valve stuck Closed Jeg har fjernet/blindet EGR med et "Egr removal kit". Har denne feilen da noen praktisk betydning ? Jeg bare åpnet EGR og fjernet spjeldet og koblet vekk røret under til eksosen. Lagde meg to blindlokk og satte en på eksos manifold og en på undersiden av spjeldet. Nå kan motor åpne og lukke som den vil uten at noe skjer. Får ikke noen feilkoder heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Det enkleste er ofte det beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 Det enkleste er vel da å legge vekk nanocommen og late som ingen ting. Merkelig at den gamle ecu’en ikke kom med samme varsel. Finnes der noen metode for å kvitte seg med AC - og ABS feilmeldingene ut over å ettermontere de to nevnte komponentene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 15 minutter siden, Dag Lislerud Midtfjeld skrev: Det enkleste er vel da å legge vekk nanocommen og late som ingen ting. Merkelig at den gamle ecu’en ikke kom med samme varsel. Finnes der noen metode for å kvitte seg med AC - og ABS feilmeldingene ut over å ettermontere de to nevnte komponentene ? Kan vel programmeres bort mener jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.