Gå til innhold

TD5 InjektorID Utskifting ECU


Anbefalte innlegg

Hei

 

2004 TD5 LR130

 

Jeg har skiftet ECU etter at den gamle ble fritert for over en uke siden. Ny ankom fra Uk i dag og den skulle være utstyrt med korrekte oversendte data hvilket ikke stemte.

Før jeg begynte å korrigere Injektor-id'ene testet jeg injektorene med Nanocom Evolution. Alle injektorene respondere og bilen startet.

 

Ser på nett at flere har hatt samme opplevelser, injektornummerene stemmer ikke men bilen går.

 

Hva brukes da injektornummerene til ? Andre ting jeg bør passe på ? Har skiftet fra 2 til 3-veis accelerator.

 

 

 

Endret av Dag Lislerud Midtfjeld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn riktige kode for ordens skyld. Påstanden til leverandøren (Cartech) var at dette kun var nødvendig for nye fin-tunede biler.

Skulle hatt en oversikt over hva feil på nanocom betyr. Ser at det er skrevet opp og ned i mente om dette men dårlig med konkrete svar.

Har nå følgende feilmeldinger :

8,4 Gearbox/ABS output over temperature

10,2 Fuel pump drive open load

10,3 Tachometer drive open load

10,6 Mil Lamp drive open load

10,7 Glowplug lamp drive open load

10,8 Glowplug Relay drive open load

14,7 Glowplug Lamp drive open load

14,8 Glowplug relay drive open load

 

De fleste rådene på internasjonale LR-forum er vel kort og greit at man ikke skal bry seg stort.

Open Load beskrives som at motstanden måles av ECU og ved avvik får man Open Load som feilmelding? Slike feil sies det kan forsvinne ved å ta kjerra på en godtur, koble vekk batteriet og holde polene mot hverandre (for å lade ut antar jeg) eller ganske enkelt la være å lese av feil hvis bilen går.

 

Å finne oversikt over feilkode er lett men å finne mulige feilkilder for feilkodene er verre.

Noen som har tips i så måte ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lafterolf - slett feilkoder og kjør en tur.  Hvis du leser av cylinder balanse så vil du se at den blir bedre / jevnere når riktige data for hver injektor er lagt inn.  Dette har med hvor mye diesel ulike injektorer gir ....  nummeret gir denne informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Dag Lislerud Midtfjeld skrev:

Nå fikk jeg en ny:

20,5 EGR Valve stuck Closed

 

Jeg har fjernet/blindet EGR med et "Egr removal kit". Har denne feilen da noen praktisk betydning ?

 

 

 

 

Jeg bare åpnet EGR og fjernet spjeldet og koblet vekk røret under til eksosen. Lagde meg to blindlokk og satte en på eksos manifold og en på undersiden av spjeldet.

Nå kan motor åpne og lukke som den vil uten at noe skjer. Får ikke noen feilkoder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dag Lislerud Midtfjeld skrev:

Det enkleste er vel da å legge vekk nanocommen og late som ingen ting.

Merkelig at den gamle ecu’en ikke kom med samme varsel. 

Finnes der noen metode for å kvitte seg med AC - og ABS feilmeldingene ut over å ettermontere de to nevnte komponentene ? 

 

Kan vel programmeres bort mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...