Gå til innhold

Defender i Tromsø - og rep. behov


willywonka

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har lyst på Defender. Vet ikke hvorfor, men det er en gammel drøm. Har hatt RR Sport og Disco 3 for noen år tilbake.  Jeg bor i Tromsø. Men det er jo aldri biler til salgs her.... Er det noen som har en fin bil 2000-2006 som kunne tenkt seg å latt meg ta en kikk og en rask prøvetur?

 

Så, neste spm:

Jeg har en bil jeg tenker på å kjøpe. Det er en 006, og den har fått følgende påpakninger på sørvis, og den er kjørt 3.000km (kun etter vei) etter sørvis:

 

 

Burde jeg få panikk?

 

mvh

Vilhelm

 

 

Capture.PNG

Endret av willywonka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du burde få panikk?

Ja enten det eller konto hos Winther-Sørensen og stor verktøykiste.

 

Bilen mangler vedlikehold. Utslitte medbringere betyr også nye stikkakslinger, og når pokaler må fettes opp betyr det nye drivknuter, stikkakslinger, pokaler, simringer og til sist hjullager samt nye kingboltlager. Med andre ord, alt må overhales.

Mye jobb og endel kostnad. Man bytter ikke væske på clutchhydraulikken, er den misfarget bytter du hoved og slavesylinder. 

 

Jeg tror bilen må være veldig pent priset, for skal verksted gjøre jobben blir det dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Bilen har absolutt alle sørviser, er gått under 140kkm. Bilen har hatt tre antrustbehandlinger. Og er 2006 modell. En eier frem til 2018. 

Synes det er veldig rart om det betyr at bilen ikke er vedlikeholdt.

 

Om det fantes noen på vestsiden av mjøsa her som kunne tatt en skikkelig titt hadde det vært gull... mot betaling selvsagt.

 

I verkstedtilbudet er det 10 timer jobb + deler (5800 i deler, med både stikkakslinger og alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å prøvekjøre en Defender i Tromsø, er det torsdag kl. 18 den månedlige NLRK kaffen på Pyramiden. Da blir det sikkert muligheter for en prøvetur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at du ønsker Defender og forumister skal sjekke ut en bil for deg, er det fornuftig å prøvekjøre før dette skjer. Kan gjerne vise deg min 2005 modell før du reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006 er en god årgang. Fra 2005 fikk Defender rustfrie dører. Å bytte fem dører på en Defender har en kostnad/ verdi på 40-50 000 kroner om du regner med alt du tenger av dører, deler, lakk, jobb, plunder og heft, bannskap,..det slipper du altså på en 2006 om du tar greit vare på bilen. Men det kan være greit å prøvekjøre en først så du vet hva du går til. Bilen skal være god og stødig på veien. En riktig god langturbil er det, om du tåler å sitte litt på skeiva, litt støy, få vann i nakken når det regner og du svinger til venstre (eller høyre) etc,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok tenkt hardt på denne selv hvis jeg var på jakt etter ny bil.

06 modell med 140' på klokka til under 200'.

Det er det ikke så mange av.

Så kan du jo selv velge om du vil kjøpe en bil som koster under 200' og bruke 50' på å fikse alt og vite at det er nytt og fint.

Eller om du vil bruke 250' (som de fleste ligger på) på en bil som visstnok har gjort de samme reparasjonene, men som du ikke vet sikkert fordi det er 2-4 eiere som mener å huske at kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smedenDY skrev:

Så kan du jo selv velge om du vil kjøpe en bil som koster under 200' og bruke 50' på å fikse alt og vite at det er nytt og fint.

 

Husk bare at en 50K reperasjon alltid koster 60-70-75 før den er ferdig, for når DET er tatt av vil du vel ta DET og DET og DET samtidig, og kanskje også DEN og DET og DEN....


Jeg har aldri noensinne noengang klart en bilreparasjon på tid og budsjett !
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, BBernt skrev:

Hvis det er slik at du ønsker Defender og forumister skal sjekke ut en bil for deg, er det fornuftig å prøvekjøre før dette skjer. Kan gjerne vise deg min 2005 modell før du reiser. 

Det var generøst! Når kunne det passet med en rask titt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen ettermiddag går fint, bare en fornøyelse å vise deg bilen. Fikk selv en slik tjeneste i 98 før jeg kjøpte min første Defender.

Send SMS på 414 14 trippel 7 så kan vi avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...