Gå til innhold

Startproblem Disco1 V8


RobertC

Anbefalte innlegg

Hei
Har store problemer med min 98 Disco 1 V8 .. starter ikke .. motor dra rundt helt perfekt men fyrer ikke.
Trodde først at det var et fuelproblem , byttet fuelrele og har ny tankpumpe liggende klart, men har mer eller mindre slått det fra meg da jeg plutselig oppdaget at det ikke var gnist på pluggene ;)
Byttet coilen .. samme resultat..  det kommer rett ogslett ikke strøm til coilen !!

Mistenker "spider" saken og har nå bestillt plugg for og blinde den ut. ( Helsikes jobb å åpne midtre delen av dashbordet foresten :rolleyes:

Bilen står på hytta så det er en smule plundrete alt sammen .. håper ¨få start slik at jeg kan få kjørt den hjem 

Er det andre ting jeg burde sjekke ??
Setter stooooor pris på alle innspill :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får fuel, det er du sikker på? Våte plugger? Prøv å legg opp en konstant 12V + til coil for å se om det hjelper, videre kan du sjekke GND og VE+ (to ledninger) som går til tenningsmodulen som sitter på motoren. Er det brudd på disse vil du ikke gnisten. Det får du heller ikke om coilen ikke får strøm.

 

gikk du over koblingene til coilen, altså monterte dem riktig?

 

Det er VE+ og GND, samt en ledninger som går på samme ledningsnett fra MAF-sensoren. Samt VE+ og GND til tenningssaken. Det går også en GND til karosseriet. Du kan nok starte med å sjekke om det er god kontakt over alt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke sikker på om den får fuel men kommer det noe fuel ditt om ikke restene er i orden ?? .. pluggene blir ikke våte , men jeg er sikker på at det ikke er gnist på pluggene.
Heller ikke ut fra coilen kommer det strøm .. altså til fordeleren.

Det kommer ikke 12V til coilen .. har sjekket alle koblinger ( de jeg kan finne ihvertfall :rolleyes: )

VE+ og GND .. belære en novise er du snill :unsure: .. hva og hvor ?
Dette begynte med at den stoppa helt brått flere ganger på vei til hytta for en 2-3 uker siden .. lot den stå stille noen minutter så startet den igjen som regel 

, men tilslutt ville den ikke fyre mer.

 

Endret av RobertC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
Jo jeg hadde en lignede feil den gangen .. da bytta Sandmo "spider" enheten da den var gått ... joda det virker som om det er noe lignede nå :blink:

Det som er litt rart er at da bare kutta den .. denne gangen har frekvensen på stoppa bare økt en stund frem til full stopp nå 

Endret av RobertC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lafterolf skrev:

Ikke var den dyr heller. Imponerende at du fant ut dette.

 

Vet du om samme sak fungerer på diesel også?

 

Fant ut av det etter noen tips fra et Forum i England .. så jeg skal ikke ta æren for det der alene :rolleyes:
Nei desverre så vet jeg ikke det funker på diesel .. men så lenge de Spider dingsene er like så kan jeg ikke sjønne at det ikke skulle funke ??


Eneste jeg trenger nå for og få "Beistet" i full drift er vinduspussermotor og stag :D
Takk for alle tips og råd alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...