Gå til innhold

Bremseskjold og hjullager D3


jorgenht

Anbefalte innlegg

Jo, gjør faktisk det- men han er jo bare sørover, og kanskje så langt som Larvik. Tanken gikk gjennom hodet mitt. 

Æh, jeg varslet verkstedet om at pressa kanskje ikke fikk det til- og det skulle de prøve å ordne om det gikk galt. Satse på at han holder ord. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jorgenht skrev:

Da gikk levering på 30 timer ca. 

Bestilte i går formiddag, før 11 og hjullageret hit til verdens navle, her jeg bor klokken 17. 

Advanced factors. Dhl Express. 

Da er det bare å få det innom verkstedet på vei til jobb imorgen :unsure:

Rå bra service:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen endelig i mål, i god tid til kontroll imorgen. Glad det ikke er mer enn 5 minutter til verkstedet- for her stod alt litt hulter til bulter av hjulstillingen. 

 

Hva gjør dere med reservehjulet, som har litt større dekk enn originalt? Kjøper like stort reservehjul? 

Jeg har 255 60 18 reservehjul, og 265 60 18 på bilen. Jeg lurte på om det er noe vits i å ha det under der når det er feil størrelse. Eller kan det nyttes til å «taue frem til NAF bil»? 

Denne vindavviseren som står ned foran reservehjulet er også i sørgelig stand. Vet ikke om den kommer opp under der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to dimensjonene har vel noe forskjellig rulleomkrets. Det kan medføre at fjøringssystemet/abs sier ifra rundt 60 km/t og senker bilen. Var en her inne som hadde fått to forskjellige rulleomkretser på samme aksel og det likte ikke elektronikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg må bytte armer bak nå, men tenkte å utsette lager i knokkelen og hjullager. Burde jeg heller byttet alt inkl bremseskjold når jeg først skal i gang? I så fall er det noen i Bergen som kan være behjelpelig med å presse inn nye lager? Regner med jeg må inn med bajonettsag for å få ut armene så da bør vel bremseskiven av for å få tilgang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet alt under i vinter. Alt av rør ble som gikk over bære bruene og alt av bremseslanger men glemte rørene som gikk videre innover. Etter PKK kontroll fikk jeg også anmerkning på at de var veldig korrodert kanskje en i ide og gå over disse også . Jeg byttet nesten alt til kobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...