Gå til innhold

Godkjent vinsj og vinsjfanger


tiopet

Anbefalte innlegg

Det er dårlig gjort at noen får godkjent vinsj og fanger uten problemer mens andre ikke får godkjent noe omtrent.

Samme lov verket gjelder vel for alle skulle man tro.

 

Det nye lokomotivet mitt har godkjent vinsj og fanger, men det står ikke i vognkortet :blink: Men bilens lengde er økt i stedet.

Bilen var levert fra USA som 5.89 meter fanger til fanger. I vognkortet står det at den nå er 6.15 meter lang.

1998 Ford E-350 Econoline.jpg

 

På Defenderen med en flott avrundet Terrafirma TÜV vinsjfanger og tau i stedet for vaier og ruller, den vil de ikke godkjenne.

Selv om den har vært godkjent i mange år også på Island.

Har ikke TÜV papirene og det er et av problemene de tilter på.

DSC_0391.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en støtfanger, ikke frontal beskyttelse. Kravet er at kanter ikke kan være skarpere enn 5mm radius.

Forandrer den lengden på bilen må ny billengde inn i vognkort.

 

Jeg tror det blir feil å spørre om å få vinsjfanger inn i vognkort. Da blir de utfordret til å be om dokumentasjon, som igrunnen betyr fabrikkpapirer eller TUV.

Man må be om å få ny lengde på bilen, og blir det spørsmål fyller støtfangeren kravene lovverket stiller, noe de selfølgelig selv kan sjekke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lafterolf skrev:

Det er en støtfanger, ikke frontal beskyttelse. Kravet er at kanter ikke kan være skarpere enn 5mm radius.

Forandrer den lengden på bilen må ny billengde inn i vognkort.

 

Jeg tror det blir feil å spørre om å få vinsjfanger inn i vognkort. Da blir de utfordret til å be om dokumentasjon, som igrunnen betyr fabrikkpapirer eller TUV.

Man må be om å få ny lengde på bilen, og blir det spørsmål fyller støtfangeren kravene lovverket stiller, noe de selfølgelig selv kan sjekke.:)

Genialt! Bare genialt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What lafterolf said. Winch fanger trenger ikke godkjenning. Det har jeg fått skriftlig via email

fra Vegvesen. Det er en frontfanger, og kommer ikke under regulativ om frontal beskyttelse

som veier over 500g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa, da ser det litt lysere ut :)

 

Da skal jeg be de måle lengden på bilen ved neste import visning.

TUV papirene er jo ikke lenger å oppdrive. Så den typen godkjenning stopper der.

 

Nytt 1999 modell rammenr er stemplet i ramme og det gamle er X'et ut og fotografert av vegvesen og tollvesen.

Nye pokaler og bremser er under montering, nye støtdempere er montert. Da tror jeg at jeg har kontroll på alle oljelekkasjer.

Rust er kontrollert, pusset og slipt. linoljebehandling kommer også snart.

Nye VIN nummer plater er poppet fast i motorrom og frontrute.

 

Håper den blir godkjent og får nye skilt. 3 år siden den ble konfiskert og 1 år siden jeg fikk den hjem igjen.

Rammesvindel er noe dritt å bli utsatt for :(

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...