Gå til innhold

D2, Viskere går på når jeg tuter eller setter på tåkelys


KennethA

Anbefalte innlegg

2001 Disco 2 TD5

Litt spennende elektrisk feil jeg funderer på, som jeg kunne trengt litt innspill for.

Hvis jeg setter på tåkelys fremover eller tuter så starter vindusviskerne å gå. Både på front og bakruta.

Ved tuting så går de ca tre ganger, mens ved tåkelys går de så lenge lysene er på.

 

Veldig usikker hvor jeg skal begynne å grave. Under sikringer/releer, eller bak instrumentene?

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo minne om jordfeil et el annet sted. Da går strøm å spenning de merkeligste veier... Minste motstands vei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en kabel på meteren med krokodilleklemmer i begge ender og sikring på midten.

10-15 amp er ofte nok.

Jump deg innpå jordkabler , oftest svarte, som du mistenker er blitt av-jordet og belast dem.

I dette tilfellet med horn og tåkelys.

Ikke alltid nødvendig å finne akkurat det defekte jordingspunktet da man kan lage nytt hvorsomhelst .

Dog er det lurt å ikke klippe vekk ene kabelenden men jorde den i begge retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...