Jump to content
LRforum
Klusenhusen

Sakselift ønskes, men.........

Recommended Posts

Begynner å bli lei av å ligge klemt inne under bilen som er jekket opp max 40cm.

Noen som har synspunkter eller erfaringer med sakselift som løfter en meter eller mer?

Begynner å bli fristet til å investere litt i en slik, men de fleste i min mulige prisklasse er kinesiske, med «jalla» importører.

Finnes det seriøse leverandører der ute, med garanti og som har holdt på i mer enn et halvt år?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasolin og Biltema, men koster jo litt mere en de billigste og er nok mest sannsynlig kinesiske de også, skal du ungå kinavare må du kanskj opp på proffe leverandører slik som wurth eller lignende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er techlift kinavare? 

Altså, så du ser og kjenner det på produktet? 

 

For den er priset tilsvarende Biltema sin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har sett på EF motor, som har Techlift, de virker seriøse, og føler meg litt tryggere med en leverandør som bare driver lift,

kontra Biltema som bare har dette som en del i produktsortimentet.

 

Men for all del, godt mulig at det er falsk trygghet, skal ringe dem i morgen.

Fortsettelse følger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Klusenhusen said:

Har sett på EF motor, som har Techlift, de virker seriøse, og føler meg litt tryggere med en leverandør som bare driver lift,

kontra Biltema som bare har dette som en del i produktsortimentet.

 

Men for all del, godt mulig at det er falsk trygghet, skal ringe dem i morgen.

Fortsettelse følger.

Meddel gjerne her hva du føler etter samtalen. Er på utkikk etter løftebukk selv, 2søyler. Litt vanskelig å finne rimelig/kurant som løfter vekta på D3’en. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Må si at de gangene jeg har brukt sakseløfter har begrenset seg til akseljobber på ytre deler. Kjempefin da.

Å ligge under derimot og skalle i bukkdeler og kløne hora over aksler og støtter har ikke vært verdt det.

Sjekk nøye at bredden mellom skinnene passer godt til din bil.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har en sakselifter fra AC Hydraulic i garasjen og er enig med Gaute. Funker fint til aksel, bremser osv men klønete ved jobb under bilen. Blir da til at jeg løfter bilen, setter på bukker og senker liften igjen. Ikke akkurat tidsbesparende. Vanskelig å finne en variant som løfter D3 er det også. Min har 2000 kg løftekapasitet og 1 m løftehøyde. 

 

Vurderer å skifte til kanalløfter for å kunne løfte 3000 kg og D3'en, men har liten erfaring med disse. Virker allikevel som at disse er bedre i og med at du kan trille/ake deg inn bakfra eller forfra mellom saksene når bilen er løftet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har selv en Techlift S6, som løfter 180 cm opp. Sånt sett veldig fornøyd med den, men noen minuser er det.

Kvaliteten er helt grei - men det er definitivt kinaprodukt. Når det er sagt har min stått på hobbyverkstedet mitt i 8 år nå uten problemer.

 

Det er et par generelle utfordringer med sakseløftere som dette: 

Alle jobber på kanaler etc er mere utfordrende - men dette kan løses i de tilfellene med å sette bilen på høye, kraftige bukker. optimalt? - nei, men det funker. 

Mere relevant her er bredden på rammen som defendere og andre 4x4 har. Setter du opp bukken med normal bredde, så er rammen såpass smal at den havner helt i innerkant av løfteplatene. Dette belaster såplatene såpass skeivt at jeg i hvertfall ikke stoler nok på at de tåler belastningen (de vrir seg ganske mye). Spesielt med defender 130'n oppe i lufta. sammen med risikoen for at ting kan skli sidelengs.

Min løsning på dette er meget enkel - jeg bruker to biter med grov 2"x6" under bilen på tvers når jeg løfter. Rammen ligger sånt sett på stålplata, men plankebitene fordeler lasta slik at platene ikke tar skeivlast på samme måten. Sikkert ikke helt i henhold til HMS kravene, men fungerer fint, og jeg har ennå ikke hørt et knirk fra plankene - de holder fint.

 

Alt arbeide på motor, gir, aksler, bremser etc går problemfritt. Selv har jeg felt liften ned i garasjegulvet, og som løfteløsning som forsvinner helt i gulvet er det kjempeflott.

 

-Camarogeddon

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg vurderer å kjøpe en flyttbar ensøyler. https://www.efmotor.no/produkt/techlift-e2-portabel-loftebukk-2500kg/

 

noen som har prøvd en slik på Defender?

 

Har mailet EF motor, og han mener det skal gå fint å løfte en defender i ramma med denne. Ser for meg at jeg kommer til å lage til ekstra "støttebein" av dekkestøtter, som jeg kan bruke når jeg skal jobbe under bilen, siden en ensøyler fremstår noe ustabilt for meg. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensøylet løfter, dette så skummelt, men interessant ut.

Noen som har erfaring med disse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vil ikke bjelken i midten på ensøylet lift være veldig i veien ved arbeide på girkasser, eksos etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du får dessverre ikke i pose og sekk,nesten da.

Sjekk engelsk 4 søyler med løfteramme for LR.

Ikke spør meg om link....

Share this post


Link to post
Share on other sites

En fordel med sakseløftere er at de er kjekke når en skal jobbe på mc, snøskvatter og lignende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...