telindnor Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 På tur med serie2ern i helgen (1959modell), opplever jeg at jeg starter med normal pedal, men etter en stund blir pedalen hardere, og over mer tid så låses de mer og mer. Til slutt måtte jeg løsne på en lufteskrue for og ta ut overtrykket. Da er det tilbake på "normal pedal". Hva er evt galt. Skal ikke trykk/overtrykk gå tilbake til master og reservoaret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Fustasje opphengs forkoblingen har løstna fast. Jo trykket/vesken skal returnere til beholderen, kan det vært noe som blokkerer i røret eller mastersylinderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Sjekk justering på pedalen. Det skal være litt klaring slik at du er sikker på at master returnerer helt. Også kan det være som nevnt over at det sitter noe i hullet opp til beholderen. Den hovedsylinderen er jo relativt enkel å åpne og rense. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 25 minutter siden, kulien skrev: Sjekk justering på pedalen. Det skal være litt klaring slik at du er sikker på at master returnerer helt. Også kan det være som nevnt over at det sitter noe i hullet opp til beholderen. Den hovedsylinderen er jo relativt enkel å åpne og rense. Det kan nok være at det er montasjefeil når jeg byttet alt og satte sammen...gjorde det jo selv 1 time siden, Klusenhusen skrev: Fustasje opphengs forkoblingen har løstna fast. Jo trykket/vesken skal returnere til beholderen, kan det vært noe som blokkerer i røret eller mastersylinderen? Mest tro på det første der ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahysky Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Mitt spørsmål er om du i det hele tatt bremser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 13 minutter siden, ahysky skrev: Mitt spørsmål er om du i det hele tatt bremser Jernet i bånn Kan ikke bremse når man kjører seriebil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø.Trovum Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Opplevde en gang etter overhaling av master at jeg hadde fått en pakning som var et par mm. lenger enn original. Det gjorde at den ikke åpnet for det lille returbillett i sylinderen slik at ikke bremsevesken fikk returnere når jeg slapp opp pedalene. Det førte til at trykket bygde seg opp i systemet og bremsene lå seg på. Det samme som skjer hvis klaringen på bremsepedal blir justert bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 34 minutter siden, Ø.Trovum skrev: Opplevde en gang etter overhaling av master at jeg hadde fått en pakning som var et par mm. lenger enn original. Det gjorde at den ikke åpnet for det lille returbillett i sylinderen slik at ikke bremsevesken fikk returnere når jeg slapp opp pedalene. Det førte til at trykket bygde seg opp i systemet og bremsene lå seg på. Det samme som skjer hvis klaringen på bremsepedal blir justert bort. Tipper at det må være noe slikt ja. Må sjekkes. Takk for tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 (endret) Sjekk dødgang på pedalen. Varm bremsevæske mm utvider seg! Endret 28. august 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OJG Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Sjekk om fjærene på Bremsebånd sitter riktig montert. Sitter de feil vei, kan bremsene legge seg på. Hadde samme feilen på en kort S2a. Måtte slippe opp væske trykket på bakre lufteskrue for å få av brems bak. Gjorde dette noen ganger før jeg fant feilen.. Men kan også være noe annet som nevnt tidligere i tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Øvre fjær sitter på fremre bånd med den lange åpningen på av fjær bakover på baksiden av justerskruen og monteres på piggen i skjoldet (om du lurte ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. august 2019 Forfatter Del Skrevet 28. august 2019 Takker for gode tips og råd. Tror jeg har kontroll på bremsebånda. Styret fælt med disse da jeg byttet hele bremsesystemet. Lurer nok på denne masteren og dødgang. Tror jeg begynner der. Kan justerings-skruen/mutterne ha skrudd seg til automagisk tro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.