Gå til innhold

Havari på fremre mellomaksel


Belgarath

Anbefalte innlegg

Nå var det skjedd meg også. Kom nesten hjem etter to uker ferie. Merket at det kom vibrasjoner, men tenkte (som vanlig) at det holder sikkert hjem.. Det gjorde det ikke. Snaue to kilometer hjemmefra røk fremre mellomaksel. Heldigvis ikke i motorveihastighet, men i femti. Ikke andre skader som jeg kan se enn slag i ramma, men jeg skal under i dag. NAF kjørte den til jobb for meg. 

 

Fant en brukt drivaksel fra England, men er det noen som har en liggende her i landet? Helst i orden som jeg kan feste rett på, men jeg kan bytte kryssene om det trengs. Det er styrekula i midten av dobbelkardangen som er kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fjernet (restene etter) drivakselen og koblet inn sperra. Hvor lenge er det tilrådelig å kjøre med den slik? Det blir ikke belasting på reduksjonskassa slik den er tiltenkt, men så er det bare på tørr asfalt det blir kjørt med kun bakhjulstrekk og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte sånn hjem fra Gardasjøen i Italia. Det gikk fint. 

Jeg tror jeg har en ny aksel liggende, jeg skal sjekke i morgen. Jeg mener det var noe jeg ikke likte med splines på den, men du kan få den og se om den funker hos deg. 

Endret av smejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...