Gå til innhold

D4: Xenonlysa er svært ustabile. Slukker seg sjølv etc


thamule

Anbefalte innlegg

Hei,

Skiftet pærer til Osram D3S +200 et eller annet og har slitt med lysa siden det. 

 

Begge virker som regel når de blir skrudd på, men ei og ei sløkner. Idag var det berre liv i eine da eg skrudde på bilen. Då hadde eg ei ny og ei gammel pære i bilen for å

prøve å sammenligne. Skal bytte høgre med venstre og omvendt igjen imorgen. Men eg er helt blank. Kva kan vere gale? Gittt at pærene er ok? (Helt nye så burde være det.)

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å kjøpe ett sett med pærer på Biltema for å se om det er pærene eller ballasten. Det er noen skikkelig møkkapærer mht kvalitet, men de er billige og oddsene for at de også eventuelt er defekte er liten. Om du da fortsatt har problemer så er det kanskje på tide å se på ballasten. :)

 

Regner med at du ikke berørte glasset på pærene da du satte de inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte det rett etter pærebytte? 

Isåfall er det jo nærliggende å tenke at feilen hører med til den aktiviteten? 

Kanskje Trond sitt forslag er verdt et forsøk, biltemapærer. Så er du sikker liksom. I verste tilfelle har du reservepærer liggende til når du er på langtur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link. Ballast er jo faktisk billigere enn Biltema-pærer så da er det fristende å sjangse på at det er dei. 

 

Eg må forresten legge til at eg fann ut etter ei stund at eg hadde glemt å sette tilbake gummilokket på eine lampa etter pæreskifte og fukt kan derfor ha komt inn og evt skadet ballast? Det er lenge siden og evt fukt er nok fordampet om det kom inn noko. 

 

Trur eg prøver ballaster! Finst det evt anna elektronikk som kan ryke?

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nokon som kjenner til feil på lykter? Ser no ut til at venstre lykt fjusker og høgre er ok. Veldig rart for høgre har eg ikkje gjort noko  med, men venstre har eg skiftet ballast/pære til ingen nytte. Funker av og til, Finn ikkje noko mønster utenom sjølve lykta. Kor kan feilen ligge når det ikkje er pære/ballast. Virker også ustabil når eg setter venstre lykt på høgre side. Trur det må ligge i venstre lykt/kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...