Gå til innhold

2006 Defender 130 DCPU - prosjekt til salg


kjartanb

Anbefalte innlegg

Når mand begynner er svært at stoppe, har nu solgt mitt 110 prosjekt og overveier at sælge mitt Defender 130 prosjekt. 130en var i daglig drift frem til desember siste år, men ble stoppet på EU kontroll idet en tverbrakett mellom ramme og hus var rustet og må skiftes ut. Jeg fandt ikke noen som var villig til at bytte det for meg og har kjørt elbil siden ( selvfølgeli også av økonomiske årsaker og politisk press :) ). Jeg har ikke gode nok fasiliteter til at gjøre dette selv ( og for lidt interesse ). Jeg har mulighet for at få bilen total renovert så den er klar neste vår, da begynner renoverings prosessen ved årskiftet.

Men jeg har også tenkt om det ikke var tid til at "move on". Har hatt Classic Range Rover, 110 og Defendere som daily drivers i over 25år som enebil det meste av tiden men har hatt to av slaksen i korte perioder. Mens vi bodde i Island var der reelt behov for robuste 4x4 og den store plassen i 130 på reiser for en familie på fem i Norge og Dk. Bilen er oprinnelig 5 seter. Nu har ungene forladt reden og behov har derfor endret seg.

130 er kjørt 235000km. Regelmessige oljeskift og filtre, løpene vedlikehold på hjullager bremser osv. Den har Hd klutsj, koni dempere, ifor Williams kapell, men er ellers standard. Utover tverbrakett var det småtteri for EU kontr. som skulle fikses dvs rust på bremsefittings ( har nye bremse slanger) og skiltlys bak ( har nytt). Jeg har en del nye braketter - de som holder planet foran, så de kan stort sett kuttes med vinkelsliber når planet skal av for at skifte tverbrakett. 2 sett dekk på felger følger (vinter og sommer) begge par 235/85x16.

Jeg kunne tenke meg 180000Nok for den som den står nu, men er åpen for bud.

 

Bilen står i Os, Hordaland.

 mvh

Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...