Gå til innhold

Ruskete gange discovery 4 tdv6 3.0


Oyvindr2

Anbefalte innlegg

Hjelp,, når eg kjørte på jobb i dag så begynte bilen plutselig å riste når eg seig sakte i ei kø. Trudde først at eit hjul var laust, men det var det ikkje. Så såg eg at turtallet sank ca 100 omdreininger og da rista bilen.  Så gjekk den fint igjen nokre sekund før den datt ca 100 omdreininger og gjen og motoren rista igjen.  Slik fortsatte den,  føltes som den mista kraft når dette skjer.  Så er den fin igjen litt før det samme skjer igjen.  

 

Stoppa den på når eg kom på jobb, venta litt starta igjen og den oppfører seg sammeleis. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen feilmeldinger, rister uansett om den står i park eller gir. 

 

Viser tom tank, men det er for eg kobla ut elektronisk park brake i går, men fyllte full tank i går kveld så tanken er full. Ringte no bunker Oil og dobbeltsjekka med dei at dei har rett drivstoff på sine tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan koblet du ut det elektriske håndbrekket? EPB modulen er på CAN-BUS sløyfen i bilen. Om du har koblet den bort med og ta av pluggen inn på EPB modulen, så har du trolig et hav av ulike komponenter i bilens elektronikk som ikke lenger klarer og kommunisere med hverandre. Jeg hadde problemer med håndbrekket mitt i en periode, og tenkte at jeg kunne ta ut EPB modulen en periode mens jeg jobbet med denne, og ventet på deler bland annet. Dette taklet D3en vår særdeles dårlig. Jeg har aldri hatt mer juletre av feilmelding i bilen enn når jeg slo på tenning uten at EPB var tilkoblet. Nødblink gikk på, og var ikke til og få av. Fikk feil på luftfjæring, alle vinduer gikk ned, fikk feil på girkasse, motor, +++. Kort fortalt ble bilen stående i garasjen til reperasjonen var ferdig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, trondshj skrev:

...kan hende det er en lyspære der bak som har takk kvelden i mellomtiden...

 

Flere som rapporterer om mange merkelige problemer når en pære i baklys og/eller skiltlys har gått på D3/D4...

Var innom merkeforhandler i går og fikk hentet Lady (D4). Som en kuriositet kunne de fortelle at f.eks D3 kunne finne på å "legge seg ned" og gå helt i vranglås dersom bremslyspærene tok kvelden. Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte av det.

 

Det burde egentlig ikke være mulig å lage noe slikt; i hvertfall ikke mtp. segmentet D3 i sin tid var tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Discokongen skrev:

Det burde egentlig ikke være mulig å lage noe slikt; i hvertfall ikke mtp. segmentet D3 i sin tid var tiltenkt.

 

110% enig, men trøsten får være at det er billig å ha med seg nye baklys- og bremselyspærer i bilen:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...