LandRover Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Hva ville du ha gjort om du måtte kjøre i nød lage 15 km/time og hadde to timers normal kjøretur til nærmeste Land Rover verksted? Jeg har levert min bil inn til lokalt bilverksted som skal "reparere alle biler" for analyse og eventuell reparasjon, men de tviler litt på om de kan gå inn for analysering. Land Rover og Jaguar er spesielt vanskelige sier verkstedet. Jeg har tidligere hatt store problemer med at bilen gikk vilkårlig i nødmodus (15 km max fart) og det tok lang tid flere verksteder før bilen ble helt OK. Den gang var det ingen teknisk feil på bilen, bare en "sensor feil" Jeg venter med spenning på beskjed fra verkstedet. Det er langt mellom LR verksted her i Sverige. Defender 2002 modell 77000 km på klokka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Hva har sjedd for at en td5 går i nødmodus? Du må kjøpe diagnoseverktøy selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 19. august 2019 Forfatter Del Skrevet 19. august 2019 (endret) 15 minutter siden, lafterolf skrev: Hva har sjedd for at en td5 går i nødmodus? Du må kjøpe diagnoseverktøy selv. Takk. Hva som har skjedd for at td5 går i nødmodus det vet jeg ikke. Plutselig en morgen ville den ikke gå normalt Det visste jeg ikke. (at jeg må kjøpe diagnoseverktøy selv) Jeg trodde at de fleste verksteder hadde diagnoseverktøy for å finne feilen. "Motor lampen lyser." Endret 19. august 2019 av LandRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Du trenger ikke diagnose verktøy, men de kan ikke alltid finner feilen heller. De gir bare en pekepinn. Mistenker du noe elektris, så kommer du langt med multimeter, testlampe og koblingsskjema. Så er det bare gå over kontakter og ledninger for å se om du finner feil eller brudd. Selv med diagnose er det ikke alltid at den reelle feilen finnes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 19. august 2019 Forfatter Del Skrevet 19. august 2019 Takker så mye. At de ikke finner feilen er vel det jeg er redd for. Det har hendt tidligere. Hva gjør man da? Bilen er ikke ny, men sparsomt kjørt 77000 km på 16 år. Vel på onsdag får jeg svar. Håper på det beste. Ta ikke sorgen på forskudd, er det ikke så det sies. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Vet ikke hvordan det er i Sverige og forsikring. På en freelander jeg hadde fikk ikke lokalt verksted kodet nøkkel pga noe bugs. Den måtte til Trondheim 80 mil t/r til LR verksted. Kostet meg ingenting med NAF bil da forsikring dekket d. Bil hadde ikke noen garanttid igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 Så fikk jeg beskjed fra det lokale verksted at bilen må til LR merkeverksted. Meldingen lyder code unknown. Jeg får spør mine bekjentskaper om de har førekort for slep på tilhenger for den tunge bilen. Det er 15 mil til nærmeste verksted Ørebro. Ikke så veldig langt når en først kommer i gang og hvis jeg finner folk til jobben. Jeg har bare grunn forsikring på bilen. Har dog vurdert Falch abonnement i fremtiden, men er dog usikker på om en også må betale noe der for transport så lange strekninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Kjøp deg egen diagnose istedet og spar utgifter på frakt. Da kan hvilket som helst verksted hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 En god ide. Takker så mye. Kan du muligens peke meg til et anbefalt diagnose verktøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg har Hawkeye total. Enkel diagnose som leser alle LR. Dvs at du tar den med til neste bil når du bytter bil, som selfølgelig blir en LR. for å programmere trenger du en adapter på kontakten på Defender. Jeg kjøpte hos https://www.island-4x4.co.uk/hawkeye-total-ba5068-unlocked-land-rover-vehicles-p-35219.html Nanocom elskes av mange, men ikke regn med hjelp fra produsenten om det blir krøll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Da bestiller jeg en slik en. Bare litt av det Som overskriften sier: Langt mellom LR Verksted her i Sverige. Da jeg kom hit til Sverige i 2006 hadde jeg 15 km å kjøre til nærmeste LR Verksted i 2016 var det 80 km til nærmeste LR verksted I dag må jeg kjøre 150 km bare på grunn av at lokale verksted ikke har kompetanse til å finne feil på min LR. Og tenk da at bilen i flere tilfeller ved feil bare kan kjøre i nödmodus Det er ikke bare bankene som forsvinner lokalt . . . . . . . . Jeg ser fram til å få prøvd Hawkeye som du linker til. Om bare jeg kan finne feilen og ikke et stort lokalt bilverksted kan da kan en bare begynne å lure . . . . . Endret 21. august 2019 av LandRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Landrover defender er sær. Det er ikke mange diagnoseapparater som kan lese og slette feilkoder på den. Med andre ord blir det bare merkeforhandler som i praksis kan gjøre det. Og deg selv snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 Gleder meg. Jeg har original dele og verksted håndbok (manual) som jeg tidligere studerte til Serie 3 biler. Jeg må vel kanskje ha denne boken, eller er det andre bøker som går i detalj på td5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Haynesmanual er ikke den jeg ville brukt penger på. Kjøp orginal verkstedmanual. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Med rett diagnose kan man i beste fall slette feilmelding, og komme seg videre. Hadde feil på luft fjæring en periode, da gikk bil i limp mode. Men slettet feilen med engang den kom u kjøring. Slik at man kom seg fram. Da må apparat være tilkoblet og satt til rette menyen for umiddelbar sletting. Går seff ikke på alle feil meldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 27. august 2019 Forfatter Del Skrevet 27. august 2019 La oss håpe at feilmeldingen kan slettes og at jeg få kjørt den til LR merkeverksted. Som nevnt det er langt dit, så det kommer vel kanskje litt an på feilens omfang? Jeg er glad at du nevnte dette. Hawkey'n skal være på vei. Venter på FedEx sendingsummer. Bare for å nevne litt om manualer. Har funnet ubrukte originale verksteds manualer for salg i England. Prisene varierer noe enormt alt fra ca. 600.- til ca 1000.- kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Eller enda bedre, du får lest feilkoder og utbedrer feilen selv. Da er diagnosen inntjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 27. august 2019 Forfatter Del Skrevet 27. august 2019 Jeg hadde liksom gitt litt opp da jeg fikk meldingen om at det store lokale verksted ikke kunne fixe bilen. Du og forumets medlemmer gir meg ny gnist. Så får vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Så fikk jeg tatt min første time for å bli kjent litt med " HawkEye" Total" dingsen. Det er mye å sette seg inn i for den som er forholdsvis ny på området. Veldig interessant. Det gir meg store håp og tro på at feilen kan bli fikset. Som allerede nevnt så hadde jeg for 5 år siden store problemer med at flere verksteder ikke kunne finne feilen. Bilen gikk vilkårlig i nødmodus. Noen ganger kunne jeg kjøre et par kilometer andre ganger flere mil. Den gang var jeg nær på å gi opp hele bilen. Det eneste som gjorde at jeg kjørte på var at det var min bil en Land Rover Defender - drømmen jeg hadde engang og som ble til virkelighet. Jeg kommer tilbake under en ny overskrift om jeg står helt fast. Endret 3. september 2019 av LandRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 8. september 2019 Forfatter Del Skrevet 8. september 2019 Så har jeg fått satt meg litt inn i Hawkeye testeren. Først så lurer jeg på om den nylig kjøpte Hawkeye Total Vesion 8,01 er den siste og her det en videreføring av Hawkeye Pro? eller er HawkeyePro en bedre tester? Foreløpig har jeg bare fått fram et par feil som ikke skulle gjøre at bilen skulle gå i nødmodus håper jeg. 1: AC clutch Drive open. 2: Fan Drive open. Er det mulig å gjøre noe som gjør at det blir feil på motoren? Hva skjer om jeg Clear DCT? Security test feilet: Beskjed: Serial error. Ber bedt om å frakoble kabelen og prøve på ny hver gang. Ellers så får jeg "Pass" på alle de andre testene jeg har gjort. Noen kommentarer før jeg går videre for en grundigere test. Ellers er jeg dårlig på hva mange av forkortelsene står for. Jeg kan selvfølgelig lete dem opp en for en, men lurer på om det finnes en liste et sted som sier det fulle navn/benevnelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Sikkerhetstesten krever en annen kobling. Ikke alt legger fra seg feilmelding. Da må du inn og se på hvilke verdier sensorene går på. Når bilen går i nødmodus, får du da opp noen lamper i instrumentpanelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 8. september 2019 Forfatter Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Jeg får bare opp lampen av motoren. Endret 8. september 2019 av LandRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Ikke alt som dukker opp på diagnose heller men rart du ikke får en fdilkode når du får motorlampen. Beskriv feilen for oss så er det garantert noen ting du kan sjekke selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 9. september 2019 Forfatter Del Skrevet 9. september 2019 En god ide. Jeg monterer Hawkeye , starter opp og kjører til nødmodus slår inn og motorlampen lyser før jeg tester Det har tidligere artet seg slik at bilen går i nødmodus etter at jeg har kommet opp i fart og kjørt ca 1000 meter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 16. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Som allerede nevnt Hawkeye viser ingen feil på bilen. Med tidligere års før 2015 dårlige erfaringer og liknende problem så avskiltet jeg bilen da ingen verksted samt meg selv ikke kunne finne ut feilen så avskiltet jeg bilen. Merkelig nok nå har bilen stått stille under tak i et par måneder og etter i dags forsøk på oppstart og kjøring noen kilometer med fart opp til 80 km/tim så fungerte alt som som det skal. Nå er jeg glad og håper på at bilen går lenge. Merkelige greier. Skiltene skal på. Avskiltingen skjedde på grunnlag av at slippe årsavgiften som er på ca 9000.- kroner. Her i Sverige kan man skilte av og på uten å betale ekstraavgifter. For meg er det bare Land Rover Serie og Defender som gjelder. Svar til Motom. Det viser ingen feil. Bilen stanset nesten med det resultat at videre kjøring kunne skje i nødmodus ca 15 km/time- Endret 16. oktober 2019 av LandRover Tillagt i ettertid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.