Gå til innhold

Database på hva bilen ble levert som ny


knikeren

Anbefalte innlegg

Finnes det noen pålitelige kilder som kan henvise til hvilken motor som ble levert med bilen som ny ifra 1970?

Tenker da på noe som kan sjekkes opp mot rammenr og ikke vognkortet! 

Ryktene sier att jeg har fått tak i en Stage 1 men det tror jeg ikke selv før jeg får det sort på hvitt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka Land Rover Series 3, Spesification Guide av James Taylor (ISBN 978 1 84797 320 7) har eit kapittel om serienummerserier fo ulike årstal. I perioden 1979 til 1985 er det kode for V8 i rammenummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Himat skrev:

Boka Land Rover Series 3, Spesification Guide av James Taylor (ISBN 978 1 84797 320 7) har eit kapittel om serienummerserier fo ulike årstal. I perioden 1979 til 1985 er det kode for V8 i rammenummeret.

Har du denne boka selv? Skulle ha fått sjekket opp i ett rammenr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, robl skrev:

2.225 og godkjent med v8 og servostyring? .... da er det vel bare å starte sveisinga? :D

 

Alt her er godkjent ja :)

Jeg kjøpte ferdig godkjent bil siden jeg tok ikke sjansen på alt av papirmølja som bør gjøres i forkant mellom Land Rover og biltilsynet for så kanskje få lov til å starte ombyggingen. 

Det var mye lettere å få det til før en det er i dag... 

Men dette kan nok den eldre garden mye mer om en det jeg kan :) men for all del få godkjenning til ombygging i orden før du begynner å bygge om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎08‎.‎2019 den 20.08, knikeren skrev:

Har du denne boka selv? Skulle ha fått sjekket opp i ett rammenr :)

 

Seint svar, ja eg har boka. På årsmodell 1979 til 1985 er det ein bokstavkode i første del av serienummer. Ein V der identifiserer bilen som bygd med V8. Og som lafterolf seier, det fantes ingen V8 Land Rover modell i 1970. I alle fall ikkje markndasført frå fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Himat skrev:

 

Seint svar, ja eg har boka. På årsmodell 1979 til 1985 er det ein bokstavkode i første del av serienummer. Ein V der identifiserer bilen som bygd med V8. Og som lafterolf seier, det fantes ingen V8 Land Rover modell i 1970. I alle fall ikkje markndasført frå fabrikk.

Takk for alt bryet :)

Etter att jeg fikk tenkt meg om så fikk jeg søkt litt rundt å fant ut att det er ei serie 2a ramme som det er satt på serie 3 karosseri og montert en Rover v8'er i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Himat skrev:

 

Seint svar, ja eg har boka. På årsmodell 1979 til 1985 er det ein bokstavkode i første del av serienummer. Ein V der identifiserer bilen som bygd med V8. Og som lafterolf seier, det fantes ingen V8 Land Rover modell i 1970. I alle fall ikkje markndasført frå fabrikk.

 

Det ble laget to-tre prototyper serie 2a 88" med v8 da de testet motorene før range rover ble lansert. Rykter sier at testbilene gikk i USA. Om dette stemmer vet ikke jeg, så inntill videre bare rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, lafterolf skrev:

 

Det ble laget to-tre prototyper serie 2a 88" med v8 da de testet motorene før range rover ble lansert. Rykter sier at testbilene gikk i USA. Om dette stemmer vet ikke jeg, så inntill videre bare rykter.

 

Mente jeg hadde lest om de et sted, og det er nok bare en igjen på øya Dunsfoldcollection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

mht  chassis nummer, VIN, prøv en av disse, ikke nødvendigvis komplett info på de førte serie biler (senere kalt series one)

 

http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html

 

http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html

 

https://www.lrfaq.org/FAQ.3.Chassis_Numbers.html

 

For å få vite når og hvordan tidlige serie biler ble levert, prøv  (betal for tjeneste)

https://www.britishmotormuseum.co.uk/archive/heritage-certificates

 

 

Bjørnung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...