Gå til innhold

Største dekk dim på 20» D4


Daytonabeach

Anbefalte innlegg

1 time siden, motom skrev:

Min kom med 265/50-20 på originalfelg men det er vel 255/55-19 som står i vognkortet.

 

Husker ikke om det var noen særlig større enn det uten å begynne å subbe i rammen.

 

 

 

265/50 blir vel omtrentlig samme profil som 275/45?

Syntes du de så små ut, eller fylte de godt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel større enn 255/55-19 i diameter men med 20" felg så blir det tynnere gummi. så visuelt så ser de vel omtrent like store ut. 20" felgene er bredere og har nok litt annen offset så de ser visuelt litt større ut. Har noen bilder av bilen min i prosjekttråden min hvis du vil se den med 265/50-20

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte RRS felger med dekk på, de har 275/40 originalt. Så ikke bra ut. Har nå fått på 275/45 men er fortsatt for lite i forhold til å fylle hjulbuene. 

Er vel noen som kjører på 285/50, så vurderer det neste gang. 

 

Tror man må flytte ledningsnettet som ligger utpå rammevangen fremme for å unngå subbing i sving. Også usikker på om hjulbuene tåler det om bilen går på 'bumpstops", så kanskje ikke helt ideelt for offroad heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største på 18felg er vel 285/60. Om noen vil regne det om mtp rulleomkrets. Da subbet det akkurat på ledningsnettet hos meg. Samt 3mm klaring til øvre bro/kule. 

Ser på USA og AUS forum at mange modifiserer/kapper vekk litt av ramme for å få på større dekk. Samt slike Johnson rods, for å heve litt. 

Ingen muligheter for litt mindre felg da? Kanskje litt bedre utvalg i dekk også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Discokongen skrev:

Jeg kjører på standard 255/55-19 og synes det ser «greit» ut. Kommer til å gå for 255/60-19 ved neste bytte regner jeg med.

 

Endte også opp med 255/55-19 etter å ha vurdert 18" og andre dekkstørrelser som var litt større men ikke krevde kapping av ramme etc.

 

Vurderer heller ekstra elektronisk heving hvis jeg skal kjøre mer i terrenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...