Gå til innhold

L320 - problemer med OBD2, CANBUS og Nanocom


bstein

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått meg sort kabel til Nanocomen. Jeg får opp "Vehicle not detected" når jeg prøver å koble til bilen. Når jeg bruker "CANBUS test" menyen får får deg "CAN HIGH not responding". 

 

I tillegg får jeg opp "Park Brake Failure" eller "HDC Failure" når jeg kobler til Nanocom, samt at blinklysene på utsiden av bilen blinker. Dette forsvinner når jeg koble fra Nanocom og skrur på tenningen igjen etter litt tid. 

 

Jeg har målt spenninger på OBD2 kontakten i bilen og får 2,3V på CAN LOW og 2,6V på CAN HIGH. Det er 12V på pin 16. 

 

Ideer?

Endret av bstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Høres veldig ut som feil på kabelen, kan nesten virke som om den enten kortslutter Can H & Can L eller at en av dem legges til jord, eller så er Can H & Can L bytta om på i den svarte kabelen.

Skulle vært artig å vist hva som faktisk skjer. hvis du kobler til kabelen så lysa blinker og alle feil dukker opp. så måler du spenning mellom Can H & Can L.

 

Mr.P

 

Endret av parrafin23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Når jeg bare kobler til kabelen (og ikke Nanocom) så fungerer alt som normalt, men når Nanocom begynner å "snakke med bilen" så fikk jeg opp feilmeldingene. 

 

Har returnert enheten og kabel til Blackbox og basert på tilbakemeldingene så virker det som feilen var i Nanocom og ikke på kabelen. Blir spennende å prøve når den kommer tilbake om et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei, har tilsvarende problem etter å ha skiftet høyre wire til parkeringsbremsen, da den gikk i lås for en tid tilbake og nød utløser fungerte ikke. Løsningen ble å klippe av høyre wire for å komme videre. Har nå etter mye strev fått montert ny wire, nye skiver, klosser og bremsebånd. Når jeg starter opp igjen kommer det feil med parkeringsbrems og tankmåler viser tom tank. Leser av feilkode med IIdtool, ingen kontakt med high speed can.

Hva ble resultatet i feilsøkingen på din bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...