Dan Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Mavesår av kokehuer Kan ikke anbefale shoppe motor fra England Lekk topp og kast i veiv kjørt 5000 og 9 mnd Ja vi kan se på det sier gjøken VID_20190816_123708.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Det er ikke bare crank pulley / harmonic balancer som er på vei til å gå da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 26 minutter siden, Julius Baardsen skrev: Det er ikke bare crank pulley / harmonic balancer som er på vei til å gå da? Alle råd mottas med stor takk Reimhjul ble byttet for å teste, samme kast, er det noe annet det kan være? Hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 1 time siden, Dan skrev: Alle råd mottas med stor takk Reimhjul ble byttet for å teste, samme kast, er det noe annet det kan være? Hjelp VID_20190816_144832.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Kan ikke tro at veiva er så krokete. Tror du må av med reimhjulet en gang til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 28 minutter siden, lafterolf skrev: Kan ikke tro at veiva er så krokete. Tror du må av med reimhjulet en gang til. Tja er ikke reimhjulet skeivt har tecno classic et lite dilemma Siden de monterte motor og reimhjul sist Men kan det være bolten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Nei. Reimskiva har tilpasning utenpå veiva og skruen holder dette sammen. Jeg kjenner ikke til motoren og kan ikke gi svar, men finn feilen før du utpeker gjøker og syndebukker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Hvis det hadde vært veiva så ville vel ikke dette kommet over natten, men blitt oppdaget under første oppstart av motoren. kanskje bolten ikke har vært strammet med riktig moment? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 3 timer siden, lafterolf skrev: Nei. Reimskiva har tilpasning utenpå veiva og skruen holder dette sammen. Jeg kjenner ikke til motoren og kan ikke gi svar, men finn feilen før du utpeker gjøker og syndebukker Motor er "Ny" 4.6 med vassere kam og potet topp 9 mnd og 5000km Drikker kjølevæske og toppakning bolter må skiftes Reimhjul er jo nå satt på for 2 gang og nå sist et nytt, da bør jeg jo forvente at det er satt på riktig? Å er det det så har jeg kast på veivaksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 3 timer siden, Julius Baardsen skrev: Hvis det hadde vært veiva så ville vel ikke dette kommet over natten, men blitt oppdaget under første oppstart av motoren. kanskje bolten ikke har vært strammet med riktig moment? Ja du sier noe jeg la først merke til det i forbindelse med bytte av servopumpe før ferie, men kaste kan jo ha vært der en stund det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Regner med du har sendt film og bilder til selger. Simring forkant veiv burde lekke. Satt reimhjul i benk for å sjekke om det kan være produksjonfeil på en serie? Kan dette skyldes at motor kommer fra kollisjonsskadet bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 17. august 2019 Forfatter Del Skrevet 17. august 2019 1 time siden, gautes skrev: Regner med du har sendt film og bilder til selger. Simring forkant veiv burde lekke. Satt reimhjul i benk for å sjekke om det kan være produksjonfeil på en serie? Kan dette skyldes at motor kommer fra kollisjonsskadet bil? Vet ikke, motor er nyoverhalt fra England, det gamle reimhjulet ble flyttet over så et nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Om den er overhalt ser det ut til at eksosmanifold ikke er løsnet siden tidenes morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 På 16.8.2019 den 16.00, lafterolf skrev: Kan ikke tro at veiva er så krokete. Tror du må av med reimhjulet en gang til. Enig med Laftis her, kanskje videoen "lyver litt", men som det ser ut i videoen ville ikke motoren klart 5000km med en slik veiv. Tror det må være noe galt i pasningen mellom veiv og reimhjul, eller så er det feilet fullstendig ved montering. Det er kanskje løsnet. Er det ikke noe galt med reimhjul eller montering av dette, så er det virkelig bare å ta turen til UK å få skiftet motoren. Noe som nok kan være både dyrt og problematisk tenker jeg. Er litt undrende til at Techno Classic har latt ett reimhjul med slik kast i seg passere ut av verksted porten. Virker helt usannsynlig, dermed er det nok noe som har skjedd nylig. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 8 timer siden, Brage skrev: Enig med Laftis her, kanskje videoen "lyver litt", men som det ser ut i videoen ville ikke motoren klart 5000km med en slik veiv. Tror det må være noe galt i pasningen mellom veiv og reimhjul, eller så er det feilet fullstendig ved montering. Det er kanskje løsnet. Er det ikke noe galt med reimhjul eller montering av dette, så er det virkelig bare å ta turen til UK å få skiftet motoren. Noe som nok kan være både dyrt og problematisk tenker jeg. Er litt undrende til at Techno Classic har latt ett reimhjul med slik kast i seg passere ut av verksted porten. Virker helt usannsynlig, dermed er det nok noe som har skjedd nylig. Mvh Brage Jeg er i villrede her Brage, det har vært noe kast de siste 3 4 måneder kanskje lengre, motor ble satt inn 20 Jan men det var flere ting som gjorde at jeg overså dette, lys takluke som ikke virket full stans i smestad krysset (glemt slangeklemme) og annet rask Er jo litt merkelig at jeg har kast på denne da burde det vært fra dag 1 eller så er også den nye pullyen feilmontert Bytte av toppakning må jeg gjøre sjøl Har ikke råd til 40000 som tecno skal ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Er det noen som vet om et motorverksted i Oslo området som kan måle kast, er jo ikke veldig komplisert men ingen land rover verksted har måleverktøy?? Helt sprøtt denne dingsen med magnetfot koster ikke mange tusen i proff utgave Ski motorverksted kunne ikke ta bilen inn men ga meg mye tips så der havner motor om jeg har kast Av med reimhjul plugger ut dra med startern og vips så har man funnet ut dette kan også være en skiva (DINGS) bak reimhjul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mindre enn en verkstedtime Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mye mindre enn en verkstedtime. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/indikatorklokke-2000024034 Motoren hadde ikke overlevd så lenge om det vi ser på videoen skyldtes skade på veiv. Finn fram en god deletegning, plukk av reimskive og alt bak og rundt den. 3 muligheter; det mangler deler, feil sammensatt eller skadde deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 På 20.8.2019 den 7.18, Dan skrev: Av med reimhjul plugger ut dra med startern og vips så har man funnet ut dette kan også være en skiva (DINGS) bak reimhjul Hvordan går det med denne saken da Dan, har du fått orden på motoren? Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2019 8 timer siden, Brage skrev: Hvordan går det med denne saken da Dan, har du fått orden på motoren? Mvh Brage På 20.8.2019 den 8.11, GuttormG skrev: Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mindre enn en verkstedtime Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mye mindre enn en verkstedtime. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/indikatorklokke-2000024034 Motoren hadde ikke overlevd så lenge om det vi ser på videoen skyldtes skade på veiv. Finn fram en god deletegning, plukk av reimskive og alt bak og rundt den. 3 muligheter; det mangler deler, feil sammensatt eller skadde deler. Tja er litt møkk lei, vannpumpe røyk i dag (er jo bare 9 mnd) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Ser du spør om verksteder i Oslo området. Jeg brukte Intercar AS på Enebakk til flere reparasjoner på min Td5. De brukte litt tid, men fikset ting som dukket opp på sparket uten at det kostet stort. De var helt fornøyd med at jeg kom med deler, men fikk tak på det jeg ikke hadde kjøpt inn selv til fornuftige priser. Fast pris på det meste og absolutt fair pris på det som ikke var avtalt. Det er en gjeng med polakker (tror jeg...) som snakket bra engelsk (forresten var det en nordlending som jobbet der også!), ikke noe fancy kundemottak, jeg snek meg inn på verkstedet som var rimelig ryddig og rent. Jeg hadde ikke noe motor problemer, men vil tro de «kan» alt som ikke er fullt av elektronikk bedre enn motsatt. Anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.