Gå til innhold

Katta i sekken


Dan

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Julius Baardsen skrev:

Det er ikke bare crank pulley / harmonic balancer som er på vei til å gå da?

Alle råd mottas med stor takk

Reimhjul ble byttet for å teste, samme kast, er det noe annet det kan være? Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, lafterolf skrev:

Kan ikke tro at veiva er så krokete. Tror du må av med reimhjulet en gang til.

Tja er ikke reimhjulet skeivt har tecno classic et lite dilemma 

Siden de monterte motor og reimhjul sist

Men kan det være bolten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

Nei. Reimskiva har tilpasning utenpå veiva og skruen holder dette sammen.

 

Jeg kjenner ikke til motoren og kan ikke gi svar, men finn feilen før du utpeker gjøker og syndebukker;)

 

 

Motor er "Ny" 4.6 med vassere kam og potet topp 9 mnd og 5000km 

Drikker kjølevæske og toppakning bolter må skiftes

Reimhjul er jo nå satt på for 2 gang og nå sist et nytt, da bør jeg jo forvente at det er satt på riktig? Å er det det så har jeg kast på veivaksel 

 

 

IMG_20190816_143838.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Julius Baardsen skrev:

Hvis det hadde vært veiva så ville vel ikke dette kommet over natten, men blitt oppdaget under første oppstart av motoren.  kanskje bolten ikke har vært strammet med riktig moment? 

Ja du sier noe jeg la først merke til det i forbindelse med bytte av servopumpe før ferie, men kaste kan jo ha vært der en stund det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har sendt film og bilder til selger.

Simring forkant veiv burde lekke.

Satt reimhjul i benk for å sjekke om det kan være produksjonfeil på en serie?

Kan dette skyldes at motor kommer fra kollisjonsskadet bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Regner med du har sendt film og bilder til selger.

Simring forkant veiv burde lekke.

Satt reimhjul i benk for å sjekke om det kan være produksjonfeil på en serie?

Kan dette skyldes at motor kommer fra kollisjonsskadet bil?

Vet ikke, motor er nyoverhalt fra England, det gamle reimhjulet ble flyttet over så et nytt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 16.00, lafterolf skrev:

Kan ikke tro at veiva er så krokete. Tror du må av med reimhjulet en gang til.

Enig med Laftis her, kanskje videoen "lyver litt", men som det ser ut i videoen ville ikke motoren klart 5000km med en slik veiv:o.

Tror det må være noe galt i pasningen mellom veiv og reimhjul, eller så er det feilet fullstendig ved montering. Det er kanskje løsnet.

Er det ikke noe galt med reimhjul eller montering av dette, så er det virkelig bare å ta turen til UK å få skiftet motoren. Noe som nok kan være både dyrt og problematisk tenker jeg.

Er litt undrende til at Techno Classic har latt ett reimhjul med slik kast i seg passere ut av verksted porten. Virker helt usannsynlig, dermed er det nok noe som har skjedd nylig.

 

Mvh Brage 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Brage skrev:

Enig med Laftis her, kanskje videoen "lyver litt", men som det ser ut i videoen ville ikke motoren klart 5000km med en slik veiv:o.

Tror det må være noe galt i pasningen mellom veiv og reimhjul, eller så er det feilet fullstendig ved montering. Det er kanskje løsnet.

Er det ikke noe galt med reimhjul eller montering av dette, så er det virkelig bare å ta turen til UK å få skiftet motoren. Noe som nok kan være både dyrt og problematisk tenker jeg.

Er litt undrende til at Techno Classic har latt ett reimhjul med slik kast i seg passere ut av verksted porten. Virker helt usannsynlig, dermed er det nok noe som har skjedd nylig.

 

Mvh Brage 

 

Jeg er i villrede her Brage, det har vært noe kast de siste 3 4 måneder kanskje lengre, motor ble satt inn 20 Jan men det var flere ting som gjorde at jeg overså dette, lys takluke som ikke virket full stans i smestad krysset (glemt slangeklemme) og annet rask 

Er jo litt merkelig at jeg har kast på denne da burde det vært fra dag 1 eller så er også den nye pullyen feilmontert 

Bytte av toppakning må jeg gjøre sjøl 

Har ikke råd til 40000 som tecno skal ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om et motorverksted i Oslo området som kan måle kast, er jo ikke veldig komplisert men ingen land rover verksted har måleverktøy?? Helt sprøtt denne dingsen med magnetfot koster ikke mange tusen i proff utgave 

Ski motorverksted kunne ikke ta bilen inn men ga meg mye tips så der havner motor om jeg har kast 

Av med reimhjul plugger ut dra med startern og vips så har man funnet ut dette kan også være en skiva (DINGS) bak reimhjul 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mindre enn en verkstedtime

 

Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mye mindre enn en verkstedtime.

 

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/indikatorklokke-2000024034

 

Motoren hadde ikke overlevd så lenge om det vi ser på videoen skyldtes skade på veiv.

Finn fram en god deletegning, plukk av reimskive og alt bak og rundt den. 

3 muligheter; det mangler deler, feil sammensatt eller skadde deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 20.8.2019 den 7.18, Dan skrev:

Av med reimhjul plugger ut dra med startern og vips så har man funnet ut dette kan også være en skiva (DINGS) bak reimhjul 

 

Hvordan går det med denne saken da Dan, har du fått orden på motoren?

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Brage skrev:

 

Hvordan går det med denne saken da Dan, har du fått orden på motoren?

 

Mvh Brage

På 20.8.2019 den 8.11, GuttormG skrev:

Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mindre enn en verkstedtime

 

Måleur og magnetfot har de på Biltema og Jula. Koster deg mye mindre enn en verkstedtime.

 

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/indikatorklokke-2000024034

 

Motoren hadde ikke overlevd så lenge om det vi ser på videoen skyldtes skade på veiv.

Finn fram en god deletegning, plukk av reimskive og alt bak og rundt den. 

3 muligheter; det mangler deler, feil sammensatt eller skadde deler.

Tja er litt møkk lei, vannpumpe røyk i dag (er jo bare 9 mnd) 

 

IMG_20191001_082959.jpg

IMG_20191001_083005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du spør om verksteder i Oslo området. Jeg brukte Intercar AS på Enebakk til flere reparasjoner på min Td5. De brukte litt tid, men fikset ting som dukket opp på sparket uten at det kostet stort. De var helt fornøyd med at jeg kom med deler, men fikk tak på det jeg ikke hadde kjøpt inn selv til fornuftige priser. Fast pris på det meste og absolutt fair pris på det som ikke var avtalt. Det er en gjeng med polakker (tror jeg...) som snakket bra engelsk (forresten var det en nordlending som jobbet der også!), ikke noe fancy kundemottak, jeg snek meg inn på verkstedet som var rimelig ryddig og rent. Jeg hadde ikke noe motor problemer, men vil tro de «kan» alt som ikke er fullt av elektronikk bedre enn motsatt. Anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...