Gå til innhold

Hjelp! Skal få liv i en RRC! 1993 restaurering prosjekt


Raven Salash

Anbefalte innlegg

IMG_6379.jpg

 

Hei 
Jeg har kjøpt min drømmebil og skal snart begynne å restaurere den. Bilen er 1993 LSE mod med luftfjæring.
Bilen ser jo ikke perfekt per.d.d. Den trenger både tid og kjærlighet for rustbehandling, sveising. I tillegg til noe feil i power styring ,bremse system m.m for få skilt på den igjen.
Jeg og en venn her i forumet laget en plan som er inspirert av Erik Iversen, RoH, SiggenRRC og de andre LR entusiastiske. 
Prosjekten krever en garasje som vi kan jobbe i. Vi tenker å leie en aktuelt plass som vi kan demøntere hele bilen, deretter skal vi redde det som kan reddes.

Jeg lurer her om det finnes noen som ønsker seg to unge og flinke menn i garasjen sin? Det skal være mot betaling selvfølgelig :)
Vi har ikke råd for bilverksted, så alt av råd, hjelp og forslag er hjertelig velkommen.
Mvh 
Raven

 

Erik Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk skal dere ha for de hygglige ønsker :)  Har kontaktet en som kan ta sveising og rust-behandling på ca 50 tusen. Hvis det finnes ikke noen rimeligere valg, bilen skal til verksted på mandag.
Jeg er veldig spent på prosjektet og håper jeg kan oppgradere den til veldig behagelig SUV, kansje Autobaiography?!  Den er min første bil i Norge, og antageligvis den siste.

 

Endret av Raven Salash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med bil og velkommen til forumet! :) 

Moro å kunne være inspirasjon til et slikt prosjekt, skal virkelig følge med denne! :) 

Border'n har også en LSE som skal under kniven i vinter. Der finnes sikkert akkurat de samme utfordringene du møter på. Rust, rust og rust... men verdt det er det alltid. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nabo, takk for at du kom og hilset, kjempe hyggelig å treffe folk som liker LR. 
Oppdatering :
Nå er bilen på verksted og skal demonteres til helgen. Har funnet at luftfjæring fungrer ikke optimalt. Så tenker at det er best å bytte til spiral fjæring. Kan bilen godkjennes av BT etter at jeg byttet fjæroppheng?

Er det noen som har en standard sett som passer til bilen så jeg kan kjøpe den? 

ADVARSEL!! Her kommer noen bilder kun passer  for de tøffe :)

Dere ser at det forrige restaurering som ble utført er uproffesionelt. Jeg tok mange bilder av sånn eksambler på bilen. 

Jeg reddet kun setene, men tepper og (side covers) i bilen lukter akurrat som p*ss. Årsaken at dør seals er dårlige og det var mye vann inne i bilen.

IMG_6491.JPG

IMG_6492.JPG

IMG_6412.JPG

IMG_6413.JPG

IMG_6427.JPG

IMG_6464.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvil tro det er en gråsone. RR Classic kom med både luft og spiral, og jeg tipper det står ingenting i vognkort om hvilket type fjæring

som din bil har. Men den burde godkjennes, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi tok en tur til Ringebu for å hente manuelle fremsetene. Dette skal være min hjemme prosjekt å restaurere skinn og skyskredde den til nye seter.
Metal ramme for elektriske seter skal bort.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG1.JPG

 

IMG_6680.JPG

IMG_6948.JPG

IMG_6956 (1).JPG

IMG_6964.JPG

IMG_6974.JPG

IMG_6981.JPG

IMG_6995.JPG

IMG_6997 (1).JPG

IMG_6999 (1).JPG

IMG_7008.JPG

IMG_7025.JPG

 

IMG_7030.JPG

IMG_7034.JPG

Endret av Raven Salash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...