Gå til innhold

D2 Stopper?


Elke

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en D2 -2003 som jeg har skiftet diesel regulator og diesel pumpe på. Gikk helt fint i 2-3 mnd. Problemet nå er at den går 2-3 km for så og stoppe, tar tid og starte igjen, for så å gå 2-3 km igjen.

Noen forslag til hva som kan være feil? Mvh Helge

IMG_20180505_212146098_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, YMK skrev:

Legger også veivakselsensor som ett annet alternativ

 

Ja, hvis den ikke er i form stopper bilen. Kanskje er det dårlig kontakt? Jeg mener å huske at du finner den rett over starteren. Sjekk at kontakten sitter skikkelig og at ikke ledningene gnages på av noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 23.49, smejan skrev:

 

Ja, hvis den ikke er i form stopper bilen. Kanskje er det dårlig kontakt? Jeg mener å huske at du finner den rett over starteren. Sjekk at kontakten sitter skikkelig og at ikke ledningene gnages på av noe. 

Takk for konstruktive forslag, skal sjekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den stopper regelmessig etter samme antall km så ville jeg tro det har noe med dieseltilførselen å gjøre. Hvis det er litt mer tilfeldig så kanskje elektrisk...

 

Er ofte relatert til det man tuklet med sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "føler feil" som medfører stopp på motoren er veivaksel sensor. Alle andre har en default verdi som overtar hvis verdier er utenfor drivverdige verdier. I teorien i alle fall. Så her lukter det feil i dieseltilførsel ja, som flere har vert inne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 kilometer og stopp hørtes ut som dysetetninger eller dieselpumpe. Byttet selv tetningene. Brukte 2-3 timer og kostet meg £3,29 inklusive moms. Pumpa kjøpte jeg av merke VDO. I d2bc-forumet hørte jeg om flere som kjøpte gunstige pumper som ikke virket enten rett ved installasjon eller fungerte dårlig etter kort tid. Anbefaler enten original (VDO med LR-merke på) eller uoriginal fra VDO.

I og med at jeg byttet både dysetetninger og dieselpumpa samtidig kan jeg ikke med sikkerhet si hva symptomene skyldes. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...