Gå til innhold

LandRover Discovery 2003 TD5 Automat slurer


Trope

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en LandRover 2 2003 TD5 med automat gått 218000km. Skulle ut å kjøre i dag men da jeg satte den i gir begynte den å slure og ville ikke flytte seg uansett gir.

Har automatkassa takket for seg, kan komverteren ha tatt kvelden eller mangler den olje?

Hvis automatkassa har tatt kvelden hvor kan jeg få tak i en ny, eller overhale kassa til overkommelig pris?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle kjøre kom turtallet opp i 2500-3000 omdreininger før bilen begynte å flytte på seg. Har en liten bakke opp fra huset men den klarte ikke å komme fremover. Ei heller bakover. Kassa har vekslet mykt og fint. Ingen ulyder å høre. Antar at comverteren er defekt, men hva med automatkassa?

Endret av Trope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket oljenivå på kassen? skjedde dette over natten? nå kjenner ikke jeg til overføringen til girkassen til en d2, men har den en form for wirekobling alla slik som på d3 som kan ha slakk eventuelt sitte delvis fast? forteller instrumentene deg riktig i forhold til girvelger?

 

som nevnt så kjenner ikke jeg til d2, men mener og ha observert at flexplate kan være et problem, dette bare som et skudd i blinde. noen erfarne innen d2 kommer nok på banen etterhvert.

 

ser at du i en nyere tråd etterspør ny kasse og TC, har du gjort noen andre oppdagelser som tilsier at du trenger ny kasse?

Endret av totveit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa har giret mykt og fint. Har eid bilen en måneds tid. Synes at turtallet har hvert noe høyt før den begynte å ta tak ca.2500o/min. Forrige dagen måtte jeg opp i ca.3000o/min men den flyttet seg kun 20m før den ikke gikk verken fremover eller bakover. Muligens det er konverteren, men da er vel muligens kassa også deffekt? Skal få tappet ut olje og kontrollere farge og lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...