Trope Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Har nylig kjøpt en LandRover 2 2003 TD5 med automat gått 218000km. Skulle ut å kjøre i dag men da jeg satte den i gir begynte den å slure og ville ikke flytte seg uansett gir. Har automatkassa takket for seg, kan komverteren ha tatt kvelden eller mangler den olje? Hvis automatkassa har tatt kvelden hvor kan jeg få tak i en ny, eller overhale kassa til overkommelig pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hvordan høres sluring ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Da jeg skulle kjøre kom turtallet opp i 2500-3000 omdreininger før bilen begynte å flytte på seg. Har en liten bakke opp fra huset men den klarte ikke å komme fremover. Ei heller bakover. Kassa har vekslet mykt og fint. Ingen ulyder å høre. Antar at comverteren er defekt, men hva med automatkassa? Endret 15. august 2019 av Trope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) har du sjekket oljenivå på kassen? skjedde dette over natten? nå kjenner ikke jeg til overføringen til girkassen til en d2, men har den en form for wirekobling alla slik som på d3 som kan ha slakk eventuelt sitte delvis fast? forteller instrumentene deg riktig i forhold til girvelger? som nevnt så kjenner ikke jeg til d2, men mener og ha observert at flexplate kan være et problem, dette bare som et skudd i blinde. noen erfarne innen d2 kommer nok på banen etterhvert. ser at du i en nyere tråd etterspør ny kasse og TC, har du gjort noen andre oppdagelser som tilsier at du trenger ny kasse? Endret 15. august 2019 av totveit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 Kassa har giret mykt og fint. Har eid bilen en måneds tid. Synes at turtallet har hvert noe høyt før den begynte å ta tak ca.2500o/min. Forrige dagen måtte jeg opp i ca.3000o/min men den flyttet seg kun 20m før den ikke gikk verken fremover eller bakover. Muligens det er konverteren, men da er vel muligens kassa også deffekt? Skal få tappet ut olje og kontrollere farge og lukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Ville sjekket oljen først og fyll på med riktig mengde. Mange som har hatt røket oljekjøle rør med samme symptomer men det hadde du nok lagt merke til da det er mye olje som renner ut. http://www.discovery2.co.uk/Autobox_Oil.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 Ingen olje har rent ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Fant du ut av problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.