knikeren Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Er det noen som vet hva som er forskjellen på den motoren som står i Rover SD1 med 153hk og den som sto i Range Rover med 91hk? Er det innsuget som er større på SD1 eller er det noe mer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Annen kam, annen kompresjon og mulig andre dyser i forgasserene. Nå hadde Range Rover 130hk som std. 91hk var på Serie3 109 V8, og der var det lav komp, og restrektorer i innsuget, rett under hver forgasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 14. august 2019 Forfatter Del Skrevet 14. august 2019 13 minutter siden, Roar Moslet skrev: Annen kam, annen kompresjon og mulig andre dyser i forgasserene. Nå hadde Range Rover 130hk som std. 91hk var på Serie3 109 V8, og der var det lav komp, og restrektorer i innsuget, rett under hver forgasser. Aha. Så det er litt arbeid for å få frisket den opp litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 28 minutter siden, Roar Moslet skrev: 91hk var på Serie3 109 V8, og der var det lav komp, og restrektorer i innsuget, rett under hver forgasser. Alle 110 V8 hadde i utgangspunktet 115hk når de var forgasserutstyrt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 14. august 2019 Forfatter Del Skrevet 14. august 2019 Denne 109 er godkjent med lav komp motoren så regner med det er den som står i, hadde håpet på å få sluppet fri de siste ponniene uten for store inngrep i den Henter bilen først på fredag så er bare litt på forhånd med planene for bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Fjern blikkplatene som begrenser innsug og se. For mye gamp og pedalbruk gir forbruk av drivaksler. Men kjør på,jeg har på lager... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 14. august 2019 Forfatter Del Skrevet 14. august 2019 Kjempe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 5 timer siden, gautes skrev: Fjern blikkplatene som begrenser innsug og se. For mye gamp og pedalbruk gir forbruk av drivaksler. Men kjør på,jeg har på lager... Det ER vanskelig å styre seg når man har litt krefter til overs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 14. august 2019 Forfatter Del Skrevet 14. august 2019 9 minutter siden, kulien skrev: Det ER vanskelig å styre seg når man har litt krefter til overs. Men morro er det nå da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 2 minutter siden, knikeren skrev: Men morro er det nå da Jepp, Hilsen en 107 stw med 8er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 9 timer siden, JokerS30 skrev: Alle 110 V8 hadde i utgangspunktet 115hk når de var forgasserutstyrt ? Nei, min f.eks har bedre tenningsanlegg og ble da også på 130hk originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Skal du selge platene under forgasser vil jeg gjerne kjøpe dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 11 timer siden, Roar Moslet skrev: Nei, min f.eks har bedre tenningsanlegg og ble da også på 130hk originalt. Hva bestod det i ? Elektronisk tenning ? Litt som det " Malloy " ettermonteringskit-et ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 13 timer siden, lafterolf skrev: Skal du selge platene under forgasser vil jeg gjerne kjøpe dem. Det skal jeg ha i bakhodet 13 timer siden, Roar Moslet skrev: Nei, min f.eks har bedre tenningsanlegg og ble da også på 130hk originalt. Dette må du utdype litt mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagson Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Min Ninety fra 87 har "elektronisk" tenning, altså ikke stifter. (og SU- forgassere) Tror det skal være 134 hester men mistenker at noen er stukket av. (100kw) De første Ninetyene og One Ten fra 85 hadde vel Zenith forgassere og 114hp tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Utdype og utdype, er ikke så mye å utdype egentlig. Det ble SU eller Stromberg forgassere og magnet tenning med elektronisk styrt tenning etterhvert på 90/110 i 85/86 Da ble det hentet 15hk+ ut av motoren. Om LR har gjort flere forandringer, vet jeg ikke, men har hatt begge deler. Jeg har å hatt en 90 med første utgaven av el.tenninga, den var også på 114hk i følge bøkene. Mulig det også har vært forandring på eksosanlegget også, for det kan strøype mye hester. I tillegg så er std tenningsinnstilling alt for lav. Justerer man opp fortenninga til mellom ca 8 til 12 grader, alt etter hvilken komp motoren har og man bruker 95 eller 98 oktan, så får man også en del bedre futt i åtteren. Er ikke hjemme akkurat nå, men kan se i 'klokeboka' på de aktuelle forskjellene ila helgen. Endret 15. august 2019 av Roar Moslet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 1 time siden, Roar Moslet skrev: Utdype og utdype, er ikke så mye å utdype egentlig. Det ble SU eller Stromberg forgassere og magnet tenning med elektronisk styrt tenning etterhvert på 90/110 i 85/86 Da ble det hentet 15hk+ ut av motoren. Om LR har gjort flere forandringer, vet jeg ikke, men har hatt begge deler. Jeg har å hatt en 90 med første utgaven av el.tenninga, den var også på 114hk i følge bøkene. Mulig det også har vært forandring på eksosanlegget også, for det kan strøype mye hester. I tillegg så er std tenningsinnstilling alt for lav. Justerer man opp fortenninga til mellom ca 8 til 12 grader, alt etter hvilken komp motoren har og man bruker 95 eller 98 oktan, så får man også en del bedre futt i åtteren. Er ikke hjemme akkurat nå, men kan se i 'klokeboka' på de aktuelle forskjellene ila helgen. Ja det hadde vært supert hvis du kunne det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Er det noen som kan forklare meg hvordan den blikkplata skal se ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Har sett litt i Ninety/OneTen boka ang spec på 3.5l v8eren. Forskjellene er Med lt95 kasse, Litt annen nål i forgasserene Litt mindre durasjon på kam Og stift tenning. Med lt85 kassen kom først Lucas 35DM8 elektronisk tenning, den har tenningsforsterkeren på innerskjermen, og så kom etterhvert den mer vanlige 35DLM8 tenningen med tenningsforsterkeren på utsiden av selve fordeleren. Dette er kjapt det jeg fant. Det er også en del forskjeller til de forskjellige landene, men jeg har sett på Europa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Plata er bare en plate med hull som gir mindre gjennomstrømming. 4-5mm tykk, tatt etter dårlig hukommelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 31 minutter siden, lafterolf skrev: Plata er bare en plate med hull som gir mindre gjennomstrømming. 4-5mm tykk, tatt etter dårlig hukommelse. Da har jeg nok ikke den plata for her var det bare ei blikkplate som så sånn ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg trodde den skulle se sånn ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Sånn så det ikke ut på min, bare ett stort hull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 På 18.8.2019 den 16.46, knikeren skrev: Da har jeg nok ikke den plata for her var det bare ei blikkplate som så sånn ut Originalpakningen dette. Har slik på alle mine forgassersett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Mener SD1 motoren har andre (større) ventiler enn tidligere motorer, og, jeg vil tro, V8ere brukt i Land Rover modellene av samme "era". En måte å se det på er at hele toppen på motoren er annerledes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.