Gå til innhold

RRC dør-monterte speil / Suffix A


dolomite

Anbefalte innlegg

Hei alle Forumister,

 

Jeg har en Suffix A #810 som er produsert I -72 og som jeg samler originaldeler til.  Jeg ser at min bil har vært utstyrt med  det som Land Rover kalte 'Optional type door mounted mirrors', I stedet for standard montasje på panseret.  'Mine' speiler skal være matt svarte og som vedlagte bilde viser så har LR Pop-naglet en ankerplate på baksiden av dørplaten med 1,5'' c/c mellom hullene.  Jeg har også en reservedør med akkurat same konsrtuksjon.  Disse speilene ble tydeligvis kun levert til Suffix A biler for norsk og svensk marked.

 

Alle de RRC som har blitt restaurert I Norge I senere tid har speilene pansermontert (?) men kanskje disse bilene er  produsert noe tidligere..?

 

Mitt spørsmål er om noen her på Forum har liggende slike speil for salg... (..eller har informasjon om hvor de eventuelt kan skaffes fra..)

 

Helge

Norwegian -72 door mirror.PNG

Mirror.jpg

Mounting holes.jpg

Text.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Julius Baardsen skrev:

Søk litt på ebay etter morris marina og Hillman door mirror så finner du nok det du leter etter.  det var ikke så mye å velge i på 70-tallet i england

 

Takker for den Julius, men i hele min nesten 50 år ‘karriere’ med diverse engelsk bil, inkludert 2 Hillman og to Marina, har jeg ikke sett liknende speil..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tuscan skrev:

 

Fantastisk ! :D  Da har jeg navn og nummer til å søke etter..  Takker mye.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

..og da var begge to sikret.  De er riktignok blanke i stedet for silkematt svart, men det er ikke så verst ut likevel.  Fire stk. 3/16'' UNF skruer, så gikk de rett på plass. 

 

 

(Bilen har stått ute en god stund... blush

RRC suffix A speil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 11.15, dolomite skrev:

..og da var begge to sikret.  De er riktignok blanke i stedet for silkematt svart, men det er ikke så verst ut likevel.  Fire stk. 3/16'' UNF skruer, så gikk de rett på plass. 

 

 

(Bilen har stått ute en god stund... blush

RRC suffix A speil.jpg

 

Hentet du denne bilen i Vestby? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Atle.  Denne hentet jeg halvannen mil hjemmefra, på Tananger, rett utenfor Stavanger.  Tidligere har bilen gått i Trondheim-distriktet.  Masai rød med en metallic grå stripe langs siden og over panser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...