Gå til innhold

Fjerning av AC.


Espen Olsen

Anbefalte innlegg

Min 1999 TD5 Defender har AC.

Hallo!? AC på en Defender? For ikke å snakke om dasslokk (aka "soltak").

Nå funker selvfølgelig ikke ACen lenger.  Varmeveksleren (aka "registeret")  i fronten foran intercoolervarmeveksleren er så godt som ødelagt.

Jeg skulle gjerne kvittet meg med hele skitet - bedre plass til knærne i frontsetene samt mindre energitap til å drive AC-pumpa er flere plusser.

 

Er det noen som  har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selv, men fikk det gjort ved kjøp.  Det ble beskrevet som en enkel jobb hvor alt er på konnektorer.  Ellers er alt bare å bolte av.  Så trenger du et kortere serpentinbelte.  Fordel å få grillen fush-fit og ac kompressor vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 0.48, Espen Olsen skrev:

Min 1999 TD5 Defender har AC.

Hallo!? AC på en Defender? For ikke å snakke om dasslokk (aka "soltak").

Nå funker selvfølgelig ikke ACen lenger.  Varmeveksleren (aka "registeret")  i fronten foran intercoolervarmeveksleren er så godt som ødelagt.

Jeg skulle gjerne kvittet meg med hele skitet - bedre plass til knærne i frontsetene samt mindre energitap til å drive AC-pumpa er flere plusser.

 

Er det noen som  har gjort dette?

Har sendt deg PM, men jeg "swap'er" gjerne med deg hvis du er interessert :) 

Da får du løpehjul og reim som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ser jeg jo at det er flere interessenter. Jeg vil bli kvitt AC-tøyset og få konvertert min TD5 10p til non-AC med minst mulig pes for meg. Så her er det åpent for den som ønsker et AC-system å komme og plukke ned AC på min bil mot å  installere det ekstra løpehjulet (som skal være nytt (ca 1000,- hos EWS)) - når jeg har fått tømt systemet for R134 om noen uker selvfølgelig. 

 

EspenO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg fikse hvis du kommer til Nittedal 
vh Mys 

95814116

Akkurat nå, Mys skrev:

Dette kan jeg fikse hvis du kommer til Nittedal 
vh Mys 

95814116

Ring meg hvis jeg skal bestille nytt hjul å rem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 0.30, Espen Olsen skrev:

Ja, her ser jeg jo at det er flere interessenter. Jeg vil bli kvitt AC-tøyset og få konvertert min TD5 10p til non-AC med minst mulig pes for meg. Så her er det åpent for den som ønsker et AC-system å komme og plukke ned AC på min bil mot å  installere det ekstra løpehjulet (som skal være nytt (ca 1000,- hos EWS)) - når jeg har fått tømt systemet for R134 om noen uker selvfølgelig. 

 

EspenO

Hei igjen,

Som tidligere PM så kan jeg ordne dette for deg hos meg. Har verksted hjemme :)

Ring meg gjerne.

 

Mvh

Espen

91124931

Endret av Espen Selvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...