Gå til innhold

Klassisk engelsk sportsbil


radovan

Anbefalte innlegg

Puslar med tanken på å skaffe meg ein  cab. Type MG, Triumph eller annan liten sak frå sekstitalet. Dette er sjølvsagt berre dumt, for eg har aldri eingong vore innanfor dørene på ein slik og langt mindre køyrt ein. 
Er dette berre ei fjollete førtiårskrise? 

Kva skal ein sjå etter? Potensielle bomkjøp, kjente feil osv?

Er det like bra å kjøpe ein Mazda MX-5? Kanskje ein Saab 900?

 

Kjør debatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, gautes skrev:

Det er koseligere med en top-less seriebil.

Kjekt det, men det har eg hatt :)

På tide å teste noko anna. Kanskje noko som er snillare med kona. Usikker på om dette blir noko betre :lol:

48 minutter siden, JokerS30 skrev:

Jaguar ville jeg valgt. MED tak, vi bor tross alt i Norge.

Og med sånn motor som naboen har stabla neddi sin, Chevrolet LS-1 !

Nei, poenget var å mangle toppen. Har andre bilar med tak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Bamse_bra skrev:

Har en kompis med Triumph tr6 og må si jeg smiler like mye i den som i Cactus. :)

Viss eg hadde hatt pengane, så :lol: Det er veldig tøffe bilar! Veit du om det er noko ein bør sjå ekstra godt etter på dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, radovan skrev:

Viss eg hadde hatt pengane, så :lol: Det er veldig tøffe bilar! Veit du om det er noko ein bør sjå ekstra godt etter på dei?

Det eneste jeg vet han har slitt med var overdriven. Mener den var elektrisk styrt og at det var problem med kontaktpunkter som måtte plukkes fra hverandre og rengjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eventuelt kan du jo vurdere en Caterham. Da får du en bil med relativt moderne motor (avhengig av årsmodell), som garantert får fram gliset når du sitter bak rattet.

 

Men det kan hende at du må leve med en del oppmerksomhet når du stopper på bensinstasjoner og lignende. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, trondshj skrev:

...eventuelt kan du jo vurdere en Caterham. Da får du en bil med relativt moderne motor (avhengig av årsmodell), som garantert får fram gliset når du sitter bak rattet.

 

Er du riktig heldig kan du få tak i en med K-motoren fra Freelander :lol:

 

...... men du har vel vett til å velge en med Ford-motor i så fall :rolleyes:

 

Seven er helt rått, men jég får nok ikke plass. Litt misunnelig på dem som gjør :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vidar S skrev:

Seven er helt rått, men jég får nok ikke plass. Litt misunnelig på dem som gjør :unsure:

 

Vi har en (med motor fra Ford) som "firmabil". Dessverre veldig lenge siden jeg booket meg inn på den nå, men utrolig artig bil å kjøre. Sitter som klistret på veien på tørr asfalt. På våt vei, eller på grusvei så logrer den som en overlykkelig retriever. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triumph TR6 er en kjempebil, men som gamle kjempebiler flest har den sine utfordringer hvis ikke alt er på stell. Jeg var veldig fornøyd med min, men den var helt ok fra starten av. Hadde den i en del år, det jeg i alle fall kan fastslå er at det ikke er lett å gå ut av en slik på en elegant måte når alderen melder seg og evnen til å reise seg fra et sete som nesten står nede på bakken blir dårligere :-) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, radovan skrev:

Korleis er det med turbulens og vind i ein TR6? Stiv kuling og øyreverk etter ei mil? :o

Eller er det leveleg for folk som ikkje har med eigen isbjørnpels?

 

TR6 eller Corvette gjør vel ingen forskjell her. Med mindre du kjøper nyere tysk åpen bil, med nettingvegg bak deg og varmblås i nakkestøtten, er dette noe du får på kjøpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vidar S skrev:

 

TR6 eller Corvette gjør vel ingen forskjell her. Med mindre du kjøper nyere tysk åpen bil, med nettingvegg bak deg og varmblås i nakkestøtten, er dette noe du får på kjøpet. 

Ja, det er vel slik det er. Skal innrømme at eg sat og såg på annonser med Chrysler Stratus cab her om dagen. Ikkje det at eg vurderer ein slik, men der er ein gubbete del av meg som synest det ser veldig komfortabelt og triveleg ut med ein lang bil med lyst skinn og romsleg førarplass. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Radovan,

 

Sjekk opp Triumph TR7  om du skal ha en billig (og komfortabel) engelsk sportsbil.  Verdens billigste deler og kan leveres med Rover V8 son standard..  Kjører utpå alt av MG og andre Triumph sportsbiler.  :D

 

 

triumph_tr7_roadster_3-650x211[1].jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Radovan, det her er ei avsporing, men godt ment i din jakt på midtlivskrise bil;):D

Dette er min, midtlivskrise bil:lol:

Denne har jeg hatt i 2 år, og kost meg masse. Er faktisk glad for at jeg fant en GT og ikke måtte nøye meg med en cab. Jeg er veldig klar over hvor jeg bor...her er det langt mellom cab dagene:lol:.

Billig og enkel å skru på, gode vei egenskaper, og skaper mange artige samtaler når jeg kommer ut av den. 188 cm litt kraftig mann ser det ikke ut for at det er plass til, men denne har veldig god plass inni, og faktisk litt bagasjerom til og med.20190722_155221.jpg

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha veteran som er tålig moderne i bruk, TR7 (om du klarer  finne en brukbar en med venstre ratt) eller MGB, finn en som er bra!. Eventuelt om du virkelig ønsker å skille deg ut, en TVR 280/350 (de kan tilogmed skilte med noe i nærheten av trekkfri cockpit.

 

https://www.google.com/search?q=tvr+350i&rlz=1C1GCEA_enNO853NO853&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=8hBjWnjQ1s8-VM%3A%2CXGCae6gmM5hcpM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kSgw52Tnd6bsaNf6VBTJBhj1meLEA&sa=X&ved=2ahUKEwipuvzC4oHkAhUIdJoKHbZYDbgQ9QEwCnoECAYQGA#imgrc=8hBjWnjQ1s8-VM:

 

 

men at du ungår stive skuldre og at sveisen blåser fremmover skal godt gjøres, jeg kjenner i allefall ikke til noen som gjør det. MAO taket av = vind i nakken i større eller mindre grad!!!

 

Super 7 er ustyrtelig morrsomt, men akkurat like mye styr å kle på seg som en motorsykkel (jeg kjører konsekvent i motorsykkeljakke da det er det eneste klesplagget jeg finner som beskytter skuldre og nakke godt nok mot vinden)

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt nyere riktignok, men jeg hadde en Lotus Elise S1 i noen år, og det var en aldeles herlig bil! 

Passer godt inn i kategorien 40-års krisa også!

Min gamle lå ute på finn.no for ikke lenge siden. Høyrestyrt, mørk grå 98 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 92 modell Audi cab. 

Snart veteran. 

5 sylindret motor m god lyden. Ikke blant de sprekeste, men gir kjøre glede m taket nede. 

Skal regne ganske bra før det blir vått inni bilen, sålenge man kjører... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...