Gå til innhold

1999 Defender Td5 demper tårn ringer


Anbefalte innlegg

Måtte demontere demper tårn for å fjerne noe rust bak spiralfjærene, da røyk to av boltene til ringene som holder tårnet på plass.

 

Har ikke nye i nærheten akkurat nå, men jeg har jo akkurat skiftet på Disco 2. Kan jeg bruke dem? De er av gummi isolerings greie med boltene innstøpt.

De har samme diameter og "boltsirkel" som metall ringene på defender, RRC og disco 1.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Kan ikke skjønne annet enn at det må gå utfra beskrivelsen din.

Har dog ikke prøvd selv da jeg oftest har sveiseapparat innen rekkevidde.

 

Har sveise apparatet like ved, men siden de gamle ringene var så rustne og lite igjen, måtte jeg nok lage to helt nye evnt.

Så jeg tror jeg prøver meg på en 1,5-2,0cm gummi løft på fremfjærene :lol:

Skal ta bilder og vise i morgen.

Bruker også noen gamle RRC fjærskåler nede, siden de og er rusta ned til "half size".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, gautes skrev:

Pssst. Sau !

Funderud Anti-Rust.;)

 

:lol: Må bare gå over veien og slakte en først :lol: De vekker meg hver morgen hele våren og høsten, om sommeren er de i fjellet på beite.

Neida, kan ikke noe for at bilen ikke har blitt behandlet på Island og ei heller i Bergen av tidligere eiere.

 

Discovery 2 demper tårn isolerings-ringer nederst til venstre og Defender demper tårn ring nederst til høyre.

Øverst til venstre er den opprusta fjærskåla på akselen. Øverst til høyre er en fra 1989 RRC, helt identiske, men i mye bedre stand.

Dempertårn ringer 1.jpg

 

Her er et bilde til som viser at med Disco gummi, blir det litt over 1cm løft :)

Dempertårn ringer 2.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...