Gå til innhold

Understellsbehandling, lanolinolje


Anbefalte innlegg

Min RR Sport fra 2009 trenger understellsbehandling. Hva er best: lanolin eller tectyl?  På min forrige bil, Disco tdv6 fra 2006 brukte jeg lanolin. Så bra ut i 2 år, men så begynte rusten. Hva synes andre LR eiere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanolin må påførast med ganske tette intervall. Til gjengjeld kan det gjerast halvslurvete utan intensiv reingjering først, så det er enkelt og rimeleg. Det vil heller ikkje kamuflere eksisterande rust.

Tectyl er på ein måte omvendt. Eg ville brukt tectyl på ny bil og lanolin på bil som har vore i bruk. Kva som er nytt og brukt kan sikkert diskuterast til ei viss grad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år intervall på Lanolin er lenge. 1 år er passe, jeg behandler på høsten, og det vil jeg fortsette med. Ellers er det som Rado skriver, enkelt og greit.

På biler over 5-6-8 år, vil jeg ikke engang VURDERE noe annet enn lano eller annen oljebasert behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min i på Fluid Film behabdling november i fjor. (Er vel en slags lanolinolje..?) 

 

Var nede igår og skulle bestille for i år men fikk beskjed om at at da kunne jeg vente et år til... Altså 2 års intervaller.

 

Kan nok stemme også, da det i sommer når varmen satt for fullt inn så begynte det å dryppe igjen fra ramme, dører og panser. Så tydeligvis nok olje enda.

 

 Går bare over med en fluid film sprayboks i hjulbuer osv når jeg skifter til vinterhjul. Er enesre planene for i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...