Gå til innhold

Disco 3 tapper batteri når står i ro.


AndreasBTvedt

Anbefalte innlegg

I sommer har disco’n begynt å tappe batteriet når den står i ro og er låst. 

Jeg trodde først det kunne være batteriet som var modent for utskifting etter 7 år. Så nytt batteri ble kjøpt inn. Men samme skjer her. Står bilen i ro i 3-4 dager så starter ikke bilen. Det er fortsatt strøm på batteriet til å åpne dører og lys i kupé. Men når nøkkelen blir vridd om så klikker i startrele det og starteren orker ikke dra rundt.

 

Har prøvd å lade det nye batteriet fullt med batterilader. Men det samme skjer, ca. 3 dager etter vil ikke bilen starte. 

 

Jeg hadde et lignende problem for 5 år siden, med at batteriet ble flatt. Da var det saltlake i døråpneren/skiltlyset som gjorde at det var overslag. Så denne ble byttet og problemet den gangen ble løst. Har sjekket denne nå, men her er det nå tørt og fint. 

 

Er det noen av dere her inne har som noe hete tips om hva som kan tappe batteriet når den står i ro? Hva skal bruke strøm når den står i ro?

Hva er beste fremgangsmåte for å lokalisere feilen? Tenkte at jeg skulle koble et amperemeter inn i kretsen når bilen står parkert og ta ut sikring etter sikring. Og så se når strømtrekket blir redusert. 

 

På forhånd - takk for hjelpen!

 

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok amp meter og sikring metoden. 

Men du må kanskje vente til bilen går i dvale, før du begynner nappe sikringer. 

Kanskje andre som vet det bedre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og sjekke er nok amp meter og sikring for sikring den sikreste metoden.

Lurt og gå over alt av interiørlys, ungene mine har en veeldig stor trang til og skru på lysene bak i bagasjerommet når de har et ledig øyeblikk;) 

Har også hjulpet endel som har hatt flatt batteri og funnet at det ene interiørlyset ofte går på med nytt batteri:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...