Gå til innhold

Startvansker L322 TD6 3.0 2004 mod


svennis

Anbefalte innlegg

Hei hei godtfolk.

jeg har fått et pussig problem med bilen min. Kort fortalt og oppsummert så: starter bilen normalt når den er kald,  når den derimot er varm vil den ikke starte... jeg får vridd om nøkkelen og kinnet på motoren, men den vil ikke starte før bilen blir kald igjen...

 

Noen som har opplevd liknende eller har kjennskap til problemløsninger?

 

Tips og råd mottas med takk.

 

Beste hilsen  

 

Svennis (som forøvrig er på ferie med bil og campingvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å skyte fra hofta her. Har du forsøkt å gløde en gang eller to før du starter? Har vært borti at hvis en temperatursensor har gått bananas, og lar bilen f.eks tro at det er iskaldt ute, så vil ikke motoren starte hvis den ikke blir gløded først. Selv om det altså er varmt i massevis ute. Ikke helt logisk i mitt hode, men det virket. Det var ikke en L322, men P38. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takker for kjapt svar.

Det har ingen innvirkning om en gløder:-/

Er motoren kald starter den normalt er, er den halv varm må jeg kinne mer og så kommer den, er den skikkelig drifts varm kan jeg kinne og kinne uten at den vil starte.

får den stått i et par timer eller noe sånt, starter den...

 

mvh 

 

 

Svennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, iknutis skrev:

Har vært borti tilsvarende problemer på mange biler, men ikke L322. Oftest har det vært en kamsensor, veivsensor eller tilsvarende som har vært dårlig. Har du forsøkt å lese av feilkoder?

Det er mitt tips også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei igjen godtfolk:-)

tenkte jeg ville komme med en liten oppdatering på startvanskene.

det hele viste seg å være en dieseldyse som lakk/var gåen.

 

Jeg tok en dieseldysetest(den som måler returmengden av dieselen, her var det tydelig utslag på den ene dysa).

 

Fikk bestilt ny dyse fra brexitlandet og byttet, nå starter bilen både kald og varm:-)

 

Takker forøvrig for alle svar og tips.

 

Mvh

 

Svennis

Endret av svennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...