svennis Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Hei hei godtfolk. jeg har fått et pussig problem med bilen min. Kort fortalt og oppsummert så: starter bilen normalt når den er kald, når den derimot er varm vil den ikke starte... jeg får vridd om nøkkelen og kinnet på motoren, men den vil ikke starte før bilen blir kald igjen... Noen som har opplevd liknende eller har kjennskap til problemløsninger? Tips og råd mottas med takk. Beste hilsen Svennis (som forøvrig er på ferie med bil og campingvogn) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Kan ikke annet enn å skyte fra hofta her. Har du forsøkt å gløde en gang eller to før du starter? Har vært borti at hvis en temperatursensor har gått bananas, og lar bilen f.eks tro at det er iskaldt ute, så vil ikke motoren starte hvis den ikke blir gløded først. Selv om det altså er varmt i massevis ute. Ikke helt logisk i mitt hode, men det virket. Det var ikke en L322, men P38. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svennis Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Hei og takker for kjapt svar. Det har ingen innvirkning om en gløder:-/ Er motoren kald starter den normalt er, er den halv varm må jeg kinne mer og så kommer den, er den skikkelig drifts varm kan jeg kinne og kinne uten at den vil starte. får den stått i et par timer eller noe sånt, starter den... mvh Svennis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Når den starter, kan du kjøre til du selv stopper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svennis Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Når den starter sviver den som normalt og jeg kan kjøre til jeg selv stopper ja. Veldig merkelige greier synes nå jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Og du har ikke fylt bensin ved et uhell? Samme symptomer som firmabilen min hadde, da en lærling fylt noen liter bensin uten å si ifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svennis Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Kun diesel som er fylt på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svennis Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Noen som kan komme på andre årsaker eller som har hatt tilsvarende problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Har vært borti tilsvarende problemer på mange biler, men ikke L322. Oftest har det vært en kamsensor, veivsensor eller tilsvarende som har vært dårlig. Har du forsøkt å lese av feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 32 minutter siden, iknutis skrev: Har vært borti tilsvarende problemer på mange biler, men ikke L322. Oftest har det vært en kamsensor, veivsensor eller tilsvarende som har vært dårlig. Har du forsøkt å lese av feilkoder? Det er mitt tips også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svennis Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 (endret) Hei igjen godtfolk:-) tenkte jeg ville komme med en liten oppdatering på startvanskene. det hele viste seg å være en dieseldyse som lakk/var gåen. Jeg tok en dieseldysetest(den som måler returmengden av dieselen, her var det tydelig utslag på den ene dysa). Fikk bestilt ny dyse fra brexitlandet og byttet, nå starter bilen både kald og varm:-) Takker forøvrig for alle svar og tips. Mvh Svennis Endret 4. september 2019 av svennis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.